کد خبر:40540
پ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد طرح جهش تولید گیاهان دارویی برای اولین بار درسال 1401 در استان همدان اجرا می شود.

به گزارش روزانه نیوز، حجت الله شهبازی با بیان این مطلب اظهار داشت : در این برنامه کشت 3هزار 700 هکتار انواع گیاهان دارویی تهیه شده است .

به گفته وی، در همه شهرستان های استان برش برنامه کشت گیاهان دارویی دیم تهیه و ابلاغ شده ،آموزش کارشناسان پیگیر طرح به تعداد 130 نفر روز برگزار شد .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:با هماهنگی اتحادیه تعاون روستایی و اتحادیه ملی گیاهان دارویی کشور ،بذر مورد نیاز کشت گیاهان دارویی تامین و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شهبازی افزود: در این طرح 30 درصد از مبلغ بذر پرداخت و بخشی از هزینه بذر از محل کمک های دولتی و بخشی در پایان برداشت و تحویل محصول تهاتر می گردد .

او خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 400 هکتار گیاه دارویی دیم شامل زیره سبز،سیاهدانه،خاکشیر،بابونه،خارمریم،گشنیز،قدومه،زعفران،مریم گلی،گل محمدی و موسیر در شهرستان های استان کشت شده است .

وی با اشاره به اینکه کود شیمیایی گیاهان دارویی دیم در سامانه پایش کود بار گذاری و تحویل کشاورزان می شود، گفت: در هر شهرستان حداقل یک سایت الگویی 5 هکتاری به منظور ترویج اصول فنی کاشت ،داشت و برداشت گیاهان دارویی دیم اجرا خواهد شد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید