کد خبر:44596
پ

طی مراسمی ظهر امروز از خدمات هوشنگ حیدر نژادیان تقدیر و بابک کلانتری به عنوان سرپرست جدید بانک کشاورزی استان همدان معرفی شد.

به گزارش روزانه نیوز، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی محسن صفدری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست بانک کشاورزی با بیان اینکه از همان ابتدا که شعار سال مطرح شد همه نگاه ها به بحث های بانکی معطوف شد، اظهار داشت: موثر ترین سازمان ها در بحث تورم بانک ها هستند زیرا پول پرقدرت در دست دارند و تولید پول پرقدرت می کنند و به همین نسبت تاثیر بیشتری دارند.

وی ادامه داد: اهدافی که مقام معظم رهبری با اعلام شعار سال تدوین و تبلیغ کرده اند «مهار تورم و رشد تولید» وظایف ما را سنگین تر می کند که باید با دقت و توجه بیشتری کار کنیم.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی گفت: با یک تصمیم و حرکت نادرست در سیستم بانکی قطعا به مهار تورم نخواهیم رسید بلکه آنرا تشدید خواهیم کرد لذا سیاست حاکمیت ودولت این است که از ناترازی دور شویم به همین دلیل در اولین جلسه کاری سال جدید رئیس جمهور در خصوص اضافه برداشت بانک ها تذکر داد و گفت به هیچ وجه ناترازی بانک ها قابل قبول نیست و با بانک های ناترازباید برخورد شود.

صفدری خاطر نشان کرد: باید انظبات مالی  ایجاد کنیم که  اثرات نامطلوبی بر رشد تورم نداشته باشیم بلکه اثرات مثبتی در مهار تورم نیز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نمی توان به بهانه مهار تورم و ناترازی از پرداخت تسهیلات جلوگیری کرد، گفت: بانک کشاورزی موثرترین بانک در بحث حمایت از تولید و بخش کشاورزی است هیئت مدیره برنامه ریزی هایی را تدوین کرده است که علاوه بر جبران ناترازی  به مهار تورم کمک شود و همچنین بتوانیم وظایف خود را در رشد تولید به خوبی ایفا کنیم.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی عنوان کرد: برای رعایت مدیریت منابع و مصارف اولین اقدامی که صورت می گیرد جلوگیری از پرداخت تسهیلات است که می تواند تبعات سنگینی داشته باشد لذا باید برنامه ای داشته باشیم که از قطع پرداخت تسهیلات جلوگیری شود و راهکار آن با یک برنامه جدی تر تامین منابع است.

صفدری، تامین منابع لازم برای حمایت از بخش کشاورزی جزء نقشه راه است و بانک کشاوری در صدر قرار دارد اما برای تحقق آن باید  به وصول مطالبات و تجهیز منابع بانک کشاورزی کمک داشته باشیم.

وی بیان کرد: فعالیت اول استان همدان بخش کشاورزی با 70 درصد است اما بازار مالی آن 10 درصد است که نشان از تناقض است لذا نیازمند تقویت و تجهیز منابع  است باید از همه ابزارها جهت خلق منابع استفاده شود تا در بخش کشاورزی مصرف کنیم.

در ادامه مراسم سرپرست جدید بانک کشاورزی بابک کلانتری گفت: در استان همدان چالش هایی در بحث ناترازی وجود دارد و بحث برطرف کردن ناترازی اولویت دارد.

به گفته وی، 30درصد اقتصاد استان از بخش کشاورزیتامین می شود و 30درصد مطالبات غیرجاری سیستم بانکی نیز مربوط به بانک کشاورزی است در مقابل 15درصد تسهیلات از جانب بانک کشاورزی پرداخت می شود و 11درصد منابع سیستم بانکی نیز مربوط به بانک کشاورزی است که دلیل واضح ناترازی در بانک است که امید است سریعا به وضعیت ایده عال بازگردیم و ارائه خدمت کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید