کد خبر:42567
پ

رئیس امور عشایر استان همدان از برپایی ۳ سیاه چادر در مراکز رفاهی و گردشگری این استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.
به گزارش روزانه نیوز، جعفر کاویانی دلشاد گفت:این تعداد سیاه چادر از جمله در تپه هگمتانه و ایستگاه جورقان به منظور خدمات سفر در ایام نوروز و به مناسبت ماه مبارک رمضان در رابطه با ارائه خدمات و تولیدات صنایع‌دستی و گردشگری، پخت نان محلی، دوغ، کشک و سایر تولیدات عشایر استان همدان به مسافرین و گردشگران نوروزی بر پاشده است.

او با اشاره به استقبال خوب مسافران نوروزی در بازدید از این سیاه چادر‌های عشایری و فراهم شدن امکان عرضه محصولات لبنی، فرهنگی و صنایع دستی عشایر در این سیاه چادرها، تصریح کرد: با برپایی چادر‌های عشایری در این ایام با توجه به حجم بالای سفر در تعطیلات نوروز، می‌توان از فرصت معرفی فرهنگ و سبک زندگی عشایر به مردم و هموطنان بهترین استفاده را داشت.

رئیس امور عشایر استان همدان تاکید کرد:ساماندهی کوچ عشایر و ورود زودهنگام و خروج دیر هنگام از مراتع و مکان قرار گرفتن عشایر همواره یکی از مشکلات در زمینه عشایر استان به شمار می‌رود که در این رابطه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

کاویانی دلشاد افزود: در این رابطه چند گروه در سامانه پل‌دختر، لرستان، خوزستان و اسلام آباد اعزام شد که مانع ورود زودهنگام آنان به مراتع مورد نظر شود ضمن اینکه با توجه به بارندگی مناسب امسال و پوشش خوب گیاهی مراتع عشایر قطعا دیرتر در سامانه‌های مورد نظر خود مستقر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید