کد خبر:39768
پ

رییس سازمان دانش آموزی استان همدان از برگزاری بیست و چهارمین مانورسراسری زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب آور» خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، میلاد مرادی با بیان اینکه این مراسم امروز به صورت سراسری در تمامی مدارس استان همدان با هدف ارتقاء آمادگی دانش آموزان، اولیا و مربیان برای مواجهه با زلزله برگزار شده است، اظهار داشت: سازمان دانش آموزی استان همدان ضمن برنامه ریزی عملیاتی برای استفاده از ظرفیت مدارس ایمن برای ایفای نقش پایگاه پیشگیری، مدیریت بحران محلی و مشارکت در ارتقاء سطح آمادگی عمومی دانش آموزان، اولیا و مربیان اقداماتی را انجام داد.

به گفته مرادی، این مانور در دو بخش برگزار شد یکی مانور مدرسه محور و دیگری محله محور است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اجرای مانور مدرسه محور در 19 منطقه آموزشی آموزش و پرورش که در هر منطقه یک مدرسه به عنوان مدرسه پایلوت طبق معیارهای کارشناسی دستگاه های ذی ربط انتخاب شد و با کمک دستگاه های امدادرسانی مانور زلزله اجرا شده است.

مرادی ادامه داد: در بخش مانور مدرسه محور والدین دانش آموزان تحت عنوان افراد محلی ساکن در اطراف مدرسه پایلوت توسط دستگاه های امداد رسانی آموزش داده شدند و نسبت به اقدامات پیش گیری صدمات ناشی از زلزله آموزش هایی را دریافت کردند.

رییس سازمان دانش آموزی استان همدان با بیان اینکه جهت آمادگی برای اجرای مانور زلزله مقدماتی اتخاذ شده بود، افزود: می توان به بحث آموزش های امدادو نجات توسط هلال احمر اشاره کرد که توسط مجریان ارایه شد، همچنین تهیه نقشه خطر توسط شهرداری ها و تشکیل شورای ایمنی مدارس که یک هفته قبل از برگزاری مانور اقداماتی انجام داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مدارس استان همدان همزمان با مدارس پایلوت اجرای مانور زلزله را انجام دادند و نسبت به آموزش دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان با کمک دستگاه های امداد رسان اقدام کردند.

مرادی یادآور شد: در حاشیه این مانور نیز برنامه های جانبی از جمله برگزاری کارگاه های آموزشی پناهگیری مناسب هنگام زلزله و آموزش امداد و نجات ، ایجاد نمایشگاه های آموزشی و تربیتی با موضوع پیشگیری از زلزله و برگزاری مسابقات طراحی نقشه خطر، پویش اجرای مانور زلزله در مدارس برگزار شد، همچنین کلیپ های آموزشی جهت آگاهی دانش آموزان، اولیا و مربیان با همکاری شهرداری تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید