کد خبر:35992
پ

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به دنبال آگاهی بخشی، تغییر نگرش و ارزش‌ها نسبت به مقوله آب و ایفای مسئولیت در قبال نجات آن ۳۴ دانش آموز در اجرای طرح داناب برگزیده شدند.

به گزارش روزانه نیوز ،محمود نقوی گفت: روند اجرایی طرح داناب، مبنی بر نظام‌های هفت گانه آموزشی، مشارکتی، ارتباطی رسانه ای، انگیزشی و تشویقی، ارزیابی و ارزشیابی، مستند سازی و گزارش بنا شده و به دنبال آگاهی بخشی، تغییر نگرش و ارزش‌های گروه‌های مخاطب نسبت به مقوله آب و در نهایت ایفای مسئولیت در قبال نجات آب است.

نقوی در خصوص مدل اجرایی طرح داناب گفت: این مدل مرسوم به گلوله برفی است که در آن ظرفیت‌هایی از میان نمایندگان نواحی آموزش و پرورش و سپس با کمک ایشان، دبیرانی از مدارس، شناسایی، شبکه سازی و آموزش می‌بینند و آموزش‌ها از سوی این ظرفیت ها، به دانش آموزان و در ادامه به خانواده‌ها منتقل می‌شود آموزش‌های آبی دامنه وسیعی از موضوعات و مولفه‌ها را پوشش می‌دهد و این مولفه‌ها در کنار یکدیگر، تصویری از مساله آب را در ذهن مخاطب ترسیم نموده و او را برای ایفای نقش و مسئولیت خود در مسیر نجات آب، آماده می‌نمایند.

او گفت: در واقع این روش مدلی سه گانه است که مولفه‌های شناختی، انگیزشی و نهایتا رفتاری را پوشش می‌دهد.

تمامی فعالیت‌های طرح در مسیر این سه گانه انجام و نهایتا و به دنبال حرکت به سوی داشتن نسلی آگاه، حساس و مسئولیت پذیر در حوزه آب است.

این طرح ۳۱۴ مدرسه متوسطه اول استان و ۳۲ هزار دانش آموز مشارکت داشتند که در ۹ گرایش در مرحله منطقه‌ای بیش از ۵ هزار نفر شرکت کننده به رقابت پرداختند که از این میان ۲۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و از این ۲۰۰ نفر ۳۴ دانش آموز به عنوان برگزیده استانی معرفی شده اند که قرار است در مراسم اختتامیه از این دانش آموزان تقدیر به عمل آید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید