کد خبر:2583
پ

به گزارش روزانه نیوز علی قراباغی با اشاره به اجرای رزمایش «کمک مومنانه» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: جلسه‌ای در این راستا برگزار شده که اطلاع‌رسانی لازم در مورد این رزمایش انجام خواهد شد.

وی با اشاره به حضور آیت‌الله شعبانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و سردار مجیدی؛ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) در این جلسه بیان کرد: قبلا ستاد مردمی مقابله با بیماری کرونا با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده بود و از آنجا که اقدامات ما نیز با آن موازی‌کاری می‌شد، هماهنگی‌هایی صورت گرفت و در مجموع در سطح استان قرارگاهی به نام قرارگاه مواسات مومنانه امام حسن مجتبی(ع) تشکیل شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: در قالب این رزمایش از این پس مجموعه‌های گروه‌های جهادی از جمله کسانی که در قالب ستاد مردمی فعالیت داشتند، با هم فعالیت خواهند کرد که تمام ظرفیت بسیج، سپاه و خیرین را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان، طبق دستور فرمانده کل سپاه اقشار آسیب‌پذیر خصوصا کسانی که زیر پوشش نمادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیستند، مورد حمایت قرار گرفته‌اند که از این پس کار با انسجام بیشتری انجام خواهد شد.

قراباغی با اشاره به اینکه تمام امکانات سپاه، بسیج، گروه‌های جهادی، خیرین و نهادهای همسو جمع می‌شوند و رزمایش سراسری بزرگ را برگرفته از فرمایشات رهبری با واژه مواسات و کمک مومنانه اجرا می‌کنند افزود: قرار است در این راستا بسته‌های یکسانی در سطح کشور به ارزش تقریبا ۴۰۰ هزار تومان در دو مرحله یعنی اوایل و بعد از اواسط ماه رمضان توزیع شود.

وی با بیان اینکه نیازمندان مبتلا به کرونا، زندانیان، افراد دارای مشاغل فصلی و فاقد درآمدی در قالب این رزمایش حمایت می‌شوند خاطرنشان کرد: اصل کمک‌ها و حمایت‌ها توسط سپاه انجام می‌شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه کمیته‌بندی خوبی در استان انجام شده است خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه جهادی طبق فرمایش مقام معظم رهبری و شرایط موجود توزیع شده اما از این پس با انسجام بیشتر و با هماهنگی با سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: این اقدام علاوه بر ضدعفونی، غربالگری، قرنطینه مناطق روستایی و غسل و دفن فوتی‌های کرونا توسط گروه‌های جهادی و بسیجی است./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید