کد خبر:39998
پ

فلسفه وجودی حکومت دینی، برقراری عدالت و خدمت به مردم، و واگذاری و پذیرش مسئولیتها نیز در همین راستاست. از این رو، هر چه مسئولیت، مهمتر و بالاتر باشد، وظیفه خدمت رسانی نیز سنگین تر می شود.


در شرایطی که مردم با توطئه غرب و همپیمانش دوچار مشکلات بالاخص معضلات اقتصادی هستند مسئولین و خدمتگزاران موظفند که توان و ظرفیت خود را در راستای خدمت هر چه بهتر به مردم عزیز دوچندان و مضاعف کنند.
استان و مردم همدان یکی از همان استان هایی هستند که در مشکلات اخیر دوچار مظلومیت شده که می طلبد مسئولین تمرکز و توان خود را در راستای انتصابات خدمتگزاران دلسوز،پرتوان و پر انرژی و از همه مهمتر داشتن فاکتور بومی گزینی است حساسیت‌های زیادی به خرج دهند. چرا که خدمتگزاران بومی از ظرفیت های بلقوه و حتی زیرساخت های استان و به تبع آن شهر کاملاً باخبر و اشرافیت لازم را داشته و با ارتباطاتی که با بدنه مردم به راحتی می تواند ارتباط برقرار کند و با دلسوزی برای استان و زادگاه خود خدمت کنند کاری که در دولت قبل در واقع آفتی برای استان شده بود و به کرات شاهد انتصابات آن هم از نوع غیر بومی بودیم.
در دولت انقلابی و کریمه از مسئولین و نمایندگان مردم استان انتظار داریم که این امر نخبه گزینی با فاکتور بومی محقق شود.
متاسفانه اخیراً شاهد نشر اخباری بودیم که گویا به نظر می‌رسد که این رسم نامیمون گذشته دوباره در آستانه تحقق است، شنیده شده یکی از شهرهایی از توابع شهرستان های بهار و کبودراهنگ در حال وارد کردن شهرداری غیر بومی است حتی شنیده شده وی دانشجوی مقطع دکتری در یکی از دانشگاهای تهران بوده؛ این سوال پیش می آید که آیا شهرداری که با ظرفیت و زیر ساخت‌های استان ناآشنا بوده ضمن اینکه قطعا در هفته جهت ادامه تحصیل باید به پایتخت و مرکز تحصیل خود مراجعه نماید چگونه می‌تواند به سرعت به نیازهای شهر و مردم پاسخ دهد.


از مسئولین بالاخص نماینده محترم شهرستان می خواهیم که دیگراجازه ندهند که اتفاق از این دست ناخورسند،نامیمون و خدای ناکرده فضای نخبه کشی در استان باب شود،مگر در شهرستان و حتی استان نبود یا کمبود نیرو است.قاطعانه عرض میکنم بالعکس،استان همدان دانشگاه نخبه پروری است و به وفور میتوان از آن نخبگانی از جنس معتقد و جوان در حوزه های مدیریتی و شهری استخراج نمود.


سمیه دشتی بصیر
دبیر جامعه زینب(س) همدان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید