کد خبر:41543
پ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت:به مناسبت دهه فجر عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان است

 به گزارش روزانه نیوز، عاطفه زارعی ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران  افزود: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان است و افراد می‌توانند با مراجعه حضور به کتابخاه‌ها و یا سایت samanpl.ir در کتابخانه مورد نظر خود ثبت نام و کد عضویت رایگان دریافت کنند.

او گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۹۰۰ برنامه متنوع فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نظر گرفته شده است تا بتوانیم گامی محکمی در راستای رسالت خطیر فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در  جهاد تبیین، برداریم.

زارعی تأکید کرد: در دهه فجر امسال دو کتابخانه عمومی روستایی، با مشارکت خیران مردمی، بنیاد علمی و آموزشی قلمچی و بانک پاسارگاد در استان همدان افتتاح خواهد شد.

در دهه  فجر دو کتابخانه روستایی در شهرستان‌های همدان و تویسرکان افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: خوشبختانه کتابخانه عمومی روستای اشترمل شهرستان تویسرکان که در جشنواره عشایر و روستا‌های دوستدار کتاب نیز حائز رتبه برتر کشور شد، آماده افتتاح است و در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت؛ این کتابخانه با مشارکت بانک پاسارگاد ساخته شده است.

زارعی ادامه داد: کتابخانه عمومی روستای عبدالرحیم شهرستان همدان نیز با مشارکت بنیاد علمی، آموزشی قلمچی و خیرین روستا احداث شده و آماده افتتاح است که در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او در ادامه گفت: ویژه برنامه گفتمان انقلاب اسلامی با حضور شخصیت‌های برجسته فعال در حوزه فرهنگ و ادبیات انقلاب اسلامی استان همچون سیدعلی‌اکبر فامیل‌روحانی، فعال انقلابی و استاد دانشگاه؛ جواد محقق فعال انقلابی، نویسنده، شاعر و محقق؛ میرهاشم میری، فعال انقلابی، شاعر، نویسنده و محقق برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی از کتاب خانواده به سبک ساخت از رهبر معظم انقلاب  (مدظله العالی) تدارک دیده شده است که همه افراد با مراجعه به سایت سامک که ویژه مسابقات کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، می‌توانند در آن شرکت کنند.

زارعی افزود: برنامه‌های مختلف دیگری، چون نشست‌های مطالعاتی، رونمایی و نقد کتاب‌های منتخب این حوزه و مسائل روز مرتبط با آن‌ها، عصر شعر ویژه نوجوانان و بزرگسالان، نمایشگاه‌های کتاب، نشست‌های نمایشنامه‌خوانی، حضور مدارس در کتابخانه‌های عمومی، تولید محتوای معرفی کتاب‌های انقلاب اسلامی در فضا‌های مجازی به صورت صوتی و تصویری و متنی تدارک دیده شده است.

او افزود: در روز ۲۲ بهمن نیز کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان ویژه برنامه‌های خاصی در نظر گرفتند که در مسیر راهپیمایی‌ها حضور به هم خواهند رساند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید