کد خبر:41154
پ

سازمان بسیج جامعه زنان انصارالحسین ع استان همدان به مناسبت هفته زن بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش روزانه نیوز، در متن این بیانیه آمده است:

امام صادق علیه السلام:هر کس به شناخت حقیقی فاطمه علیها السلام دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است بيستم جمادى الثاني سالروزميلاد کوثر نور و معرفت حضرت فاطمه زهرا (س) بعنوان روز زن وتکریم مقام مادراست ، این ولادت بزرگ، یکی از بزرگترین عیدهای اسلامی است؛ چون فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه علیها یک شخصیت برجسته و بزرگ و طراز اوّل اسلامی است؛ در حقیقت یک شخصیت طراز اوّل در طول تاریخ بشر است.

فاطمه‌ی زهرا سلام‌اللَّه‌علیها سرور همه‌ی زنان عالم است؛ بانویی که توانست در سنین کم و در عمر کوتاه، به مقامات معنوی و علمی و معرفتی و به مرتبه‌ای برسد که برابر مرتبه‌ی انبیا و اولیاست. در واقع فاطمه‌ی زهرا فجر درخشانی است که از گریبان او، خورشید امامت و ولایت و نبوّت درخشیده است؛ آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن، ستاره‌های فروزان ولایت قرار گرفته است. همه‌ی ائمّه علیهم‌السّلام برای مادر بزرگوار خود تکریم و تجلیلی قائل بودند که برای کمتر کسی این همه احترام و تجلیل را از آن بزرگواران می‌شود.

ولادت فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) فرصتی است برای فهمیدن و رهنمود گرفتن از زندگی آن بزرگوار. اولا مقامات معنوی فاطمه‌ی زهرا (س) در شمار برترین مقامات معنوی آحاد معدودی از بشریت است. ایشان معصومند؛ عصمت، ویژگی معدودی از برگزیدگان الهی در میان آحاد بشر است؛ و این بزرگوار از آن جمله است؛ ایشان دارای این مرتبه‌ی عالی از معنویت که در ردیف اولیا و پیامبران و مانند اینها قرار می‌گیرد و از سوی فرستادگان الهی «سیدة نساءالعالمین» نام می‌گیرد. در کنار این مقام معنوی بُروز خصلت‌های برجسته و کارکردهای مهم در زندگی شخصی این بانوی بزرگوار هرکدام یک درس است. تقوای او، عفّت و طهارت او، مجاهدت او، شوهرداری او، فرزندداری او، سیاست فهمی او، حضور او در مهم ترین عرصه‌های حیات یک انسان در آن دوره چه در دوران نوجوانی و کودکی، چه در دوران بعد از ازدواج هرکدام یک درس است؛ نه فقط درس است برای بانوان، بلکه برای همه‌ی بشریت درس است. بنابراین برای ما یک فرصت است؛ در زندگی فاطمه‌ی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را الگو قرار داد. آری رهبر انقلاب اسلامی چه خوب فرمودند: زن ریحانه است، زن مایه آرامش است نگاه کنید ببینید عوامل سلب آرامش و سکینه‌ی روحی زن در خانواده چه چیزهایی است؟ دنبال این باشید که با قانون، با روشهای تبلیغی، با روشها و شیوه‌های گوناگون، اینها را برطرف کنید. این، اساس قضیّه است. زن در خانه مایه‌ی آرامش است؛ مایه‌ی آرامش مرد، و مایه‌ی آرامش فرزندان؛ دختر و پسر. اگر خود زن برخوردار از آرامش روانی و روحی نباشد، نمیتواند این آرامش را به خانواده بدهد. زنی که مورد تحقیر قرار بگیرد، مورد اهانت قرار بگیرد، مورد فشار کار قرار بگیرد، نمیتواند کدبانو باشد؛ نمیتواند مدیر خانواده باشد؛ درحالی‌که زن، مدیر خانواده است. این مسئله‌ی اصلی است. این یکی از آن اصلی‌ترین مسائل است، که خب در محیط زندگی ما – چه محیطهای قدیمی ما، چه محیطهای جدید ما – چندان مورد توجّه قرار نگرفته است و باید مورد توجّه قرار بگیرد.

سازمان بسیج جامعه زنان استان همدان فرا رسیدن سالروز ولادت صدیقه طاهره(س)و نیز همزمانی ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،حضرت امام خمینی( ره)با این روز مبارک را به زنان و مردان امت اسلامی بویژه جرعه نوشان کوثر ولایت و هدایت و رهبر معظم انقلاب تبریک می گوید و برای همه بانوان امت اسلامی بویژه زنان انقلابی و بیدار کشورمان بیش از همیشه در هفته بزرگداشت مقام آنان آرزوی سربلندی و پیشگامی در همه خوبیها را دارد.

والسلام عليکم و رحمةالله و برکاته

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید