کد خبر:41420
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی سامانه ملی رصد اشتغال از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان ۲۰ هزار و ۳۴۱ شغل ثبت شده است.

به گزارش روزانه نیوز، یوسف شعبانی افزود: امسال تعهد (هدف‌گذاری) اشتغال ثبت شده در سامانه ملی رصد شورای اشتغال کشور برای استان همدان ۲۳ هزار و ۵۰۰ مورد در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، معدنی و خدماتی با رویکرد خصوصی و تعاونی است که تا پایان سال بیش از میزان تعهد پیش بینی می شود.

وی، تسهیلات قرض الحسنه از محل بند ب تبصره ۱۶ با نرخ سود چهار درصد در راستای حمایت از خود اشتغالی افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی استان را حدود ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در سالجاری اعلام و تصریح کرد: ۵۸۰ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۳۳۶ میلیارد تومان به بهزیستی در قالب تبصره ۱۶ ابلاغ شده که با معرفی طرح ها به بانک های عامل در حال پرداخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: طرح های خرد خوداشتغالی مستقیم توسط دستگاه به بانک ها معرفی می شود و طرح های کارفرمایی و پشتیبان خانگی نیاز به مصوبه کمیته فنی دارند.

شعبانی تصریح کرد: هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان با مصوبه شورای برنامه ریزی استان بین بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد شهید و امورایثارگران، مهارت آموزی سربازان، اداره کل زندان ها، بسیج سازندگی و مشاغل خانگی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده است در دستور کار این اداره کل قرار دارد ادامه داد: نظارت و صحت سنجی نسبت به مشاغل ایجاد شده در سامانه رصد انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تامین زیرساخت‌های اشتغال دارد که در این راستا اشتغال در بخش های خانگی، روستایی، کارآفرینی خصوصی و تعاونی ها مورد توجه قرار گرفته است.

شعبانی ادامه داد: شهرستان های رزن با ۱۰۵ درصد و شهرستان تویسرکان با ۱۰۱ درصد بیشترین تعهد اشتغال استان و ملایر با ۶۳ درصد کمترین تعهد اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: از بین دستگاه های اجرایی سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) (عملکرد بالای صددرصد) و میراث فرهنگی (عملکرد ۹۰ درصد) بالاترین اشتغال استان را به خود اختصاص دادند و دستگاه های راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، بنیاد برکت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج سازندگی و بنیاد علوی عملکرد قابل قبولی نداشتند و از میانگین استان پایین تر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید