کد خبر:42794
پ

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان گفت: از ۲۴ اسفند سال قبل تا ۱۱ فروردین ۸۳۷ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند.

به گزارش روزانه نیوز ز روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده افزود: بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، دست‌ساز و موزه‌ها بیشترین علاقمندی گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده و در راس آنها غار علیصدر، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در این مدت ۱۰۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شدند، تصریح کرد: در تاریخ یادشده ۵۱ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های رسمی و ۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر در مراکز وابسته به آموزش و پرورش و اقامت‌گاه‌های موقت ساکن بودند.

معصوم‌علیزاده اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۳۵ نفر در هتل‌ها، ۵ هزار و ۷۷۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۳ هزار و ۲۶۷ نفر در مهمانپذیرها و ۲ هزار و ۸۳۸ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۷۵ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۵۵۶ نفر در متل‌ها، ۲۲ هزار و ۸۵۲ نفر در خانه‌مسافرها، یک هزار و ۶۲ نفر در اقامت‌گاه‌های اضطراری اسکان داشته‌‌اند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در پایان گفت: در مدت زمان یاد شده ۳۷۶ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری همدان انجام و ۱۹ مورد تذکر، ۷ مورد تشویقی و ۲ اخطار کتبی صادر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید