کد خبر:44551
پ

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح اعلام کرد: مایلیم تجربیات خود را در خصوص تعمیرات سیستم های نیروگاه با ژاپنی ها که سازنده آن بودند به اشتراک بگذاریم.

به گزارش روزانه نیوز، عبدالمجید دیناروند در نشست مشترک با مدیران شرکت میتسوبیشی ژاپن با اشاره به ظرفیت نیروگاه شهید مفتح همدان، عنوان کرد: نیروگاه شهید مفتح حدود ۲ درصد برق مورد نیاز کشور ایران را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه های ژاپنی در مقایسه با برخی دیگر از نیروگاه ها پس از گذشت سه دهه از فعالیت، کارکرد آنها دارای مشکلات کمتری است، گفت: در این نشست مایلیم تجربیات خود را پیرامون چگونگی تعمیرات سیستم های نیروگاه با ژاپنی ها به اشتراک بگذاریم.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه تعمیرات مجموعه نیروگاه کاملا مهندسی انجام می شود به صورتی که واحدهای این مجموعه با گذشت ۳۰ سال، عملکرد صددرصدی دارند و مانند روزهای اول به تولید انرژی می پردازند، افزود: با طراحی متخصصان ایرانی یک برج خشک در کنار برج تر به این مجموعه اضافه شده و متخصصین این مجموعه به سایر نیروگاه‌های کشور مشاوره ارائه می دهند.

دیناروند به انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه هم اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۹۵ با انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به این نیروگاه از استفاده آب های زیرزمینی بی نیاز شدیم.

وی توان نیروهای متخصص مجموعه نیروگاه شهید مفتح را در کشور زبانزد برشمرد و گفت: برنامه بازدید دوره ای نیروگاه هر سال یک‌بار انجام می‌شود و برای بالا بردن دانش فنی مبادله اطلاعات را مدنظر قرار دادیم.

شوتا از مدیران شرکت میتسوبیشی ژاپن هم با بیان اینکه نیروگاه شهید مفتح همچنان فعال است و از این موضوع خوشحالم، گفت: رفع مشکل ناترازی توربین، امتیازی برای این مجموعه است.

وی با بیان اینکه مذاکرات پایدار دوطرفه دنبال می‌شود، افزود: امیدواریم از توان مهندسان داخلی این مجموعه بهره مند شویم.

مدیر شرکت میتسوبیشی توانمندی مهندسان بومی نیروگاه شهید مفتح را ارزنده خواند و گفت: اینکه مجموعه نیروگاه شهید مفتح پس از ۳۰ سال همچنان مانند روز اول و با توان اسمی فعالیت خود را ادامه می‌دهد بیانگر توانمندی مهندسان این مجموعه است.

گفتنی است، نیروگاه شهید مفتح سال ۱۳۶۷ پس از پایان جنگ تحمیلی به دست مهندسین ژاپن شروع به ساخت می شود و سال ۱۳۷۲ به بهره برداری می رسد و پس از آن به دست مهندسین ایرانی اداره می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید