تداوم افتخارآفرینی بانوان هندبال ملایر نیازمند توجه جدی"/>
کد خبر:40148
پ

تداوم افتخارآفرینی بانوان هندبال ملایر نیازمند توجه جدی

ملایر به عنوان قطب نوظهور هندبال دختران کشور برای تداوم مسیر افتخارآفرینی در عرصه‌های ملی و فراملی نیازمند توجه جدی مسئولان و متولیان امر ورزش در سطح استان و شهرستان است. به گزارش روزانه نیوز، ورزش هندبال همدان جزو رشته‌هایی است که طی یک دهه اخیر با تغییرات فراوان در حوزه مسئولیتی مواجه بود و […]

ملایر به عنوان قطب نوظهور هندبال دختران کشور برای تداوم مسیر افتخارآفرینی در عرصه‌های ملی و فراملی نیازمند توجه جدی مسئولان و متولیان امر ورزش در سطح استان و شهرستان است.

به گزارش روزانه نیوز، ورزش هندبال همدان جزو رشته‌هایی است که طی یک دهه اخیر با تغییرات فراوان در حوزه مسئولیتی مواجه بود و همین مساله منجر به افول این رشته در سطح کشور شد.

ملایر در بین شهرهای استان همدان توانسته به موفقیت‌های بزرگ دست یابد و اکنون تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان در انحصار دختران این شهر هستند.

دیار لرنشینان در یکسال اخیر به هر آنچه که آرزوی هندبال همدان در عرصه‌های مختلف قهرمانی بود، دست یافتند و پیشرفت‌های آن‌ها باعث شد در ورزش این استان تاریخ ساز شوند.

اردیبهشت ماه امسال بود که تیم منتخب بانوان ملایر برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان بر سکوی سوم لیگ برتر هندبال کشور قرار گرفت.

انتخاب ۲ بازیکن مستعد ملایری برای اعزام به مسابقات هندبال جوانان جهان نیز شگفتی ماه‌های اخیر ورزش استان همدان بود.

تیم ملی هندبال جوانان دختر کشورمان تیرماه امسال در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ اسلوونی شرکت کرد و «الناز یارمحمدی توسکی» و «مائده شهبازی» ۲ بازیکن استان همدان و اهل شهرستان ملایر در این رقابت‌ها در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.

اوج موفقیت هندبال بانوان

ورزش هندبال همدان در شرایطی مسیر رشد و تعالی خود را سپری می‌کند که در این بین دختران هندبالیست این استان در اردوهای تیم ملی درخشان ظاهر شده‌اند.

توجه به مقوله استعدادیابی در سال‌های اخیر به خصوص در شهرستان ملایر و با تلاش مژگان ملکی به خوبی به ثمر نشست تا این استان بتواند در سطح تیم ملی دارای نماینده باشد.

موفقیت‌های هندبال همدان در بخش دختران طی سال‌های گذشته در شرایطی رقم خورده که شیوع کرونا شرایط را برای تمرین و آماده‌سازی آنان سخت کرده بود.

با این حال هندبال دختران همدان توانست در این مدت نسبت به آماده‌سازی و ارتقا توان فنی گام بردارد و خروجی آن نیز حضوری موفق در اردوهای تیم ملی بود.

این رشد قابل توجه هندبال بانوان همدان سبب شد تا فدراسیون حتی اردوی آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان را در ملایر برگزار کند.

امروز نیز مربیان سازنده هندبال ملایر به ویژه مژگان ملکی این شهرستان توانسته‌اند به خوبی در بحث استعدادیابی و پرورش نخبه‌ها در بخش دختران فعالیت داشته باشند و اکنون به چهره‌های مطرح ملی تبدیل شده‌اند.

مائده شهبازی، النازیارمحمدتوسکی، سبا زنگنه، بهاره زنگنه، محنامومنی، نازنین محمدحسینی، فاطمه نصیری، نرگس صادقی فر، بیتاروستایی، مهشیدبادمهر، نسیمارضایی، فاطمه ترک، هانیه عبدالمالکی، هدیه کارگر، ساراسهرابی، عاطفه شاهسوند، غزل محمدی راد و زهرا رضایی ستاره‌های هندبال ملایر و دست پرورده این مربی سازنده هستند.

هندبال ملایر نیازمند اسپانسر

با وجود افتخارات ارزنده کسب شده توسط دختران هندبال ملایر، اما همچنان با نبود حامی مالی مواجه هستند و کمک‌های مقطعی صورت گرفته از نهادهای مختلف نظیر دستگاه ورزش و شهرداری حلال مشکلات آن‌ها نیست.

کارخانه بازیکن ساز ملایر در صورت حمایت‌های مالی می‌تواند سال‌ها نام این شهر و استان همدان را در میادین ملی و فراملی مطرح کند.

کارخانه بازیکن ساز ملایر در صورت حمایت‌های مالی می‌تواند سال‌ها نام این شهر و استان همدان را در میادین ملی و فراملی مطرح کند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی ادارات ورزش و جوانان منع قانونی برای حمایت از تیم‌های حرفه‌ای دارند، بنابراین بخش صنعت باید از ورزش حمایت کند.

«علی حقیقی» افزود: طی نشست‌هایی که با مدیران اجرایی ملایر داشتیم نسبت به حمایت از ورزش با توجه به ظرفیت‌های خوب این شهرستان تاکید کردیم و اکنون امیدواریم صنعت مبل و منبت که آوازه جهانی دارد، رشته هندبال بانوان را زیر پوشش خود قرار دهد.

وی ادامه داد: انتظار ما از واحدهای صنعتی این است که با هدف حمایت از هندبال ملایر که تاکنون توانسته قهرمانان پرشماری را پرورش بدهد، هزینه‌هایی از جمله تبلیغات را صرف این ورزش کنند.

حقیقی اضافه کرد: برای ورود تیم هندبال ملایر در لیگ برتر این قول را از رییس فدراسیون برای حمایت و تخفیف دریافت کردیم اما با توجه به اینکه امسال مسابقات متمرکز برگزار نمی‌شود و تیم‌ها باید به صورت رفت و برگشت به مصاف هم بروند شرایط و هزینه‌ها نسبت با سال گذشته بسیار متفاوت است.

تداوم افتخارآفرینی بانوان هندبال ملایر نیازمند توجه جدی

دوره موفق هندبال ملایر در عرصه ملی

رییس هیات هندبال استان همدان نیز در این باره گفت: ملایر دوره موفقی را در عرصه تیم ملی دارد به طوریکه در مسابقات جهانی و آسیایی دارای سهمیه از دختران مستعد این شهرستان هستیم.

«مهدی اسفندیاری صالح» اظهار داشت: ملایر به لطف تلاش مربیان سازنده به خصوص مژگان ملکی در حوزه استعدادیابی و پرورش نخبه‌های هندبال مسیری موفق را ایجاد کرده و حاصل تلاش این مجموعه دعوت از بازیکنان پرشمار به اردوهای تیم ملی است.

وی از ملایر به عنوان معدن گرانبها در استعدادهای هندبال نام برد و افزود: حمایت از هندبال شهرستان‌ها باعث شده تا شاهد ظهور نخبه‌های مستعد در این ورزش باشیم.

اسفندیاری صالح خاطرنشان کرد: کسب عنوان سومی در فصل جاری لیگ برتر هندبال بانوان کشور با سخت کوشی، تلاش و اعتماد به نفس اعضای این تیم به دست آمد که افتخاری ماندگار برای استان بود.

وی اضافه کرد: این مقام سومی از ارزش بسیار مهمی برخوردار است و باردیگر ملایر را به عنوان یکی از شهرهای پرافتخار ورزش در سطح کشور مطرح ساخت.

وی با بیان اینکه امروزه ملایر با داشتن ملی پوشان هندبال در مسیر بین المللی گام بر می‌دارد، گفت: حمایت از قهرمانان و نخبگان باید مورد توجه جدی قرار بگیرد./ایرنا

کلیدواژه : هندبالهندبالیست
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید