کد خبر:39763
پ

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: فعالیت‌های مرکز رشد و نوآوری شهید احمدی روشن دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان همدان در راستای تحقق بخشیدن به فعالیت‌های علمی پژوهشی دانشجویان و حمایت از طرح‌های پژوهشی، بسط و توسعه فضای ایده پردازی و جمع آوری ایده‌های دانشجویی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت علمی و مالی از کارآفرینان تعریف شده است.

به گزارش  روزانه نیوز، محمد علی کاظمی با بیان این مطلب اظهار داشت:  این مرکز از سال 1398احداث شد و رویکرد توسعه فضای اشتغال و کارآفرینی در جامعه دانشجویی را محور فعالیت های خود قرار داده است.

به گفته وی، ارتباط با مراکز مهم علمی صنعتی کشور و فراهم کردن زمینه مناسب برای جذب پروژه­های پژوهشی از صنایع و زمینه مناسب جهت برگزاری دوره‌ها و بازدیدهای آموزشی جهت آشنایی با مراکز صنعتی و ساماندهی و نظارت بر تصویب و اجرای طرح های پژوهشی، حمایت علمی و مالی از طرح های پژوهشی دانشجویان از رسالت های پییش­رو در مرکز رشد و نوآوری شهید احمدی روشن است.

کاظمی در خصوص مهمترین اهداف مرکز  رشد و نوآوری شهید احمدی روشن گفت: این مرکز کمک به نوآوری ها و فناوری های پیشرفته خواهد کرد، همچنین باعث تقویت رقابت پذیر بودن شرکت ها و هم افزایی آنها می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز رشد و نوآوری شهید احمدی روشن باعث تقویت صنایع و شرکت های کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری می شود، ادامه داد: مرکز نوآوری باعث مزیت سازی و در نهایت توسعه اقتصادی منطقه ای و ملی، گسترش فرهنگ پژوهش ،خلاقیت و نوآوری و همچنین موجب ایجاد کار آفرینی هسته های فناور در قالب کسب و کارهای کوچک و متوسط می شود.

 ریئس دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان در خصوص ضرورت تاسیس مرکز رشد و نوآوری شهید احمدی گفت: این بستر موجب رشد مهارت های فنی دانشجویان با وجود مدرسین متخصص، حرفه ای و توانمند خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: با وجود آزمایشگاهها وکارگاههای تخصصی،  فضاها ،امکانات و زیر ساخت های فیزیکی مناسب بستر مناسب برای تعامل با حوزه های اقتصادی استان مهیا خواهد شد.

  کاظمی خاطر نشان کرد:  زیر ساخت ها، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان،باعث تحقق 80 درصدی فعالیت ها در زمینه های تخصصی شده است.

وی در خصوص دلایل و ضرورت مرکز رشد و نوآوری شهید احمدی روشن یادآورشد: با توجه به زمینه های تعیین شده برای فعالیت مرکزنوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان، دلایل و ضرورت زمینه های تخصصی فعالیت مرکز نوآوری مبنی بر دلایل و ضرورت های استانی و دانشگاهی توسعه صنعت استان بیان شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات آمایش سرزمین استان همدان در حال حاضر چندین گروه صنعتی فعال در سطح استان همدان را شناسایی کرده است، اظهار داشت: این گروه شامل رشته های تحصیلی آموزشکده های فنی و حرفه ای استان همدان، فرصت های بازار، وجود آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی مرتبط با زمینه تخصصی مرکز نوآوری آموزشکده های فنی وحرفه ای واحد همدان است.

لازم به دکر است: مراکز رشد و نوآوری، مراکزی هستند که فضای اداری، فنی و آزمایشگاهی همراه با خدمات حمایتی را برای شرکت‌های نوپا فراهم می‌کنند. در واقع این مراکز ارائه کننده فضا، خدمات حمایتی و تجهیزات مشترک برای تیم‌ها و واحدهای فناور هستند تا بتوانند ایشان را در ایجاد و توسعه کسب و کار خود یاری کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید