کد خبر:4039
پ

به گزارش روزانه‌نیوز، مهرداد فرید درباره احتمال تعطیلی دائمی برخی سالن‌های سینما به علت شیوع کرونا گفت: فکر نمی‌کنم تعطیلی همیشگی داشته باشیم؛ پس از عبور از کرونا و به مرور همه سالن‌های سینما فعال می‌شوند و مردم سینمارو هم از فیلم‌ها استقبال خواهند کرد. البته سینمای آنلاین هم کنار گذاشته نمی شود و مخاطب به آن عادت می‌کند و آن را دوست خواهد داشت.
او افزود: کرونا دریچه جدیدی به نام اکران آنلاین را به روی مردم باز کرده که باید باز نگه داشته و اشکالاتش هم رفع شود.
فرید درباره اینکه چرا مردم در هر مکان شلوغ و مراسم دسته جمعی حاضر می‌شوند بجز سالن سینما، بیان کرد: چون سینمارو‌ها همه مردم نبودند؛ سقف این افراد از جمعیت هشتاد میلیون نفری، حدود چهار میلیون نفر بوده است و اغلب به طبقه متوسط رو به بالای جامعه مربوط می شوند.
این تهیه‌کننده ادامه داد: اکثر مردمی که شما می‌گویید در هر مکان و مراسمی جز سینما حاضر می‌شوند، از میان آن جمعیت چهار میلیونی نیستند. معمولاً این چهار میلیون نفر به مسائلی که جانشان را به خطر می‌اندازد، اشراف دارند. به این علت به سینما نمی‌روند و منتظر زمان بهتری هستند.
دسته مشاغل سینما از سازندگان و تولیدکنندگان فیلم، تا پخش‌کنندگان و سالن‌داران و کارکنان سالن‌ها از اولین مشاغلی بودند که طعم ضرر و زیان کرونا را درک کردند. سالن‌های سینما در اغلب کشورها در همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا چراغشان خاموش و تعطیل شدند.
ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود و پس از تایید اولین نمونه‌های بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور، تمامی اجتماعات و فعالیت‌های هنری از جمله سینما در ابتدا برای یک هفته و پس از آن تا آخر سال۹۸ و در نهایت تا پایان بهار۹۹ تعطیل شدند اما پس از بازگشایی سالن‌ها هم مردم استقبال چندانی از نشستن در سالن‌ها و تماشای فیلم‌ها نداشتند./ باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید