کد خبر:32269
پ

مقامات رژیم صهیونیستی دست از پنهانکاری برداشته‌اند و گستاخانه از راهبرد حمله تروریستی علیه ایران سخن می گویند. تهدیدهایی که نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل بوده و لازم است که شورای امنیت به آنها رسیدگی کند.

به گزارش روزانه نیوز راهبرد ایران هراسی سالهاست توسط سران رژیم صهیونستی دنبال می شود و این رژیم اهداف متعددی چون به حاشیه راندن ایران، ایجاد اختلال درتعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی، و تلاش برای ایجاد ائتلاف برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران دارد. استراتژی ایجاد رعب و وحشت در اذهان یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی و مناطق مختلف جهان از جمله کشورهای خاورمیانه و مردم آمریکا پایه‌ اساسی پیشبرد سیاست‌های رژیم صهیونیستی است. این در حالی است که سران رژیم صهیونیستی در یک دهه اخیر بارها ایران را تهدید کرده‌اند و تروریسم دولتی را در قبال کشورمان در پیش گرفته‌اند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به‌ آمریکا سفر کرده است،‌ درباره ایران با جو بایدن رییس جمهوری‌آمریکا تبادل نظر کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با بایدن ضمن تکرار ادعاهای دروغین این رژیم علنا و بدون هیچ پرده پوشی جمهوری اسلامی را تهدید کرد. تهدیدهایی که لازم است جامعه و نهاد های بین المللی به آن واکنش نشان دهند.

 این مقام صهیونیست در جریان دیدار با بایدن راهبرد جدید ادعایی خود را علیه ایران ارائه داد. راهبردی تهدید آمیز که مقامات صهیونیستی آن را «مرگ با هزاران جراحت» نامیده‌اند. این راهبرد شامل مقابله با جمهوری اسلامی از طریق ترکیب اقدامات کوچک بی‌شمار در جبهه‌های متعدد، از جمله نظامی و دیپلماتیک به جای یک حمله بزرگ و شدید است.

وضعیت کنونی میان رژیم صهیونیستی و ایران همانند شرایط میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ سرد توصیف شده است.  بنت به بایدن گفت که آمریکا و اسرائیل می‌بایست فعالیت‌های منطقه ای ایران را علاوه بر برنامه هسته‌ای این کشور محدود کنند و در همین راستا وی از بایدن خواست تا نیروهای آمریکا را از عراق و سوریه خارج نکند.

در حالی که مقامات ایران بارها اعلام کرده اند که قصد دستیابی به سلاح هسته ای ندارند. نفتالی بنت مدعی شد که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کابوسی برای جهان است و افزود که همین حالا که اینجا نشسته‌ایم، ایران در حال تقویت سانتریفیوژهای خود است. ما باید آن‌ها را متوقف کنیم. بنت ادعاکرد که رژیم صهیونیستی دو طرح به آمریکا ارائه خواهد داد که درمورد ستیزه‌جویی‌های هسته‌ای ایران است و از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری خواهد کرد.

بایدن تاکید کرد که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و گفت: ما دیپلماسی را در اولویت اول قرار داده‌ایم، اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده‌ایم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.

اما نخست وزیر تندرو رژیم صهیونستی نشان داد که به دنبال دیپلماسی نیست و اهداف دیگری را دنبال می کند. او گفت که مخالف بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای ٢٠١٥ است و اینکه تاثیر این توافق به دلیل وجود بندهای غروب و پیشرفت‌های برنامه هسته ای ایران کم شده است.

در همین زمینه زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل در واکنش به تهدیدات نخست وزیر رژیم صهیونیستی نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نوشت. در این نامه با اشاره به اقدام تروریستی رژیم اسرائیل در تأسیسات غنی‌سازی نطنز آمده است که نخست وزیر رژیم اسرائیل در مصاحبه اخیر خود به طور ضمنی، به حملات پنهان آن به برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران اعتراف و با گستاخی اعلام کرده است، این رژیم به چنین حملاتی ادامه خواهد داد. در پی آن، تهدیدهای بی‌شرمانه دیگری از سوی وزیر دفاع رژیم اسرائیل برای حمله به ایران صورت گرفت و همچنین رئیس ستاد کل این رژیم نیز از برنامه اسرائیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت.

در ادامه این نامه آمده است: هدف قرار دادن یک مرکز هسته‌ای بسیار حساس حفاظت شده با خطر بالای انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو توسط رژیم اسرائیل یک اقدام جنایتکارانه تروریسم هسته‌ای محسوب می‌شود و مصداق روشن دیگری از تداوم نقض حقوق بین‌الملل توسط این رژیم می‌باشد. با توجه به تهدید فزاینده و مداوم تروریسم هسته‌ای رژیم اسرائیل علیه صلح و امنیت بین‌المللی، جامعه بین‌المللی باید چنین اقدامات تروریستی جنایتکارانه‌ای را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کند.

معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با اشاره به اینکه تهدیدهای صریح علیه یک دولت عضو سازمان ملل متحد نقض فاحش حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل، بویژه ماده ۲ آن است از جامعه جهانی خواسته که چنین اقداماتی را تحمل نکنند و تاکید کرد: اقدامات تروریستی علیه دانشمندان و مراکز هسته ای ایران، حملات علیه کشتی‌های تجاری در منطقه و همچنین حملات پهپادی و هوایی علیه برخی کشورهای منطقه می‌باشد. چنانچه جلوی چنین اقدامات غیرقانونی مداوم و رفتارهای تحریک‌آمیز نظام‌مند و دارای آثار جدی گرفته نشود، بدون شک منطقه را بی ثبات‌تر کرده و صلح و امنیت بین المللی را نیز به خطر خواهد انداخت.

ارشادی با اشاره به سابقه طولانی رژیم اسرائیل در عملیات خرابکارانه مانند ترور و همکاری با آمریکا در مورد بدافزار استاکس نت از شورای امنیت خواست به مسئولیت‌های خود طبق منشور عمل کند و اقدامات لازم فوری را برای جلوگیری از تمام سیاست‌های بی ثبات کننده و رفتارهای غیرقانونی و ماجراجویانه رژیم اسرائیل انجام دهد. وی افزود که جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر اراده قاطع خود در استیفای حقوق مسلم خویش در استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز در تمام جنبه های آن، نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه احتمالی یا اقدام ماجراجویانه رژیم اسرائیل هشدار می دهد. جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود بر اساس حقوق بین الملل برای حفاظت و دفاع از شهروندان، منافع، تأسیسات و حاکمیت در برابر هر گونه اقدامات تروریستی یا اخلالگرانه را محفوظ  می‌دارد.

بسیاری از تحلیلگران اقدامات اسرائیل را نقض آشکار قوانین بین الملل می‌دانند. در رسانه های رژیم اسرائیل معتقدند که هدف اصلی بنت از این سفر شنیدن این سخن از زبان جو بایدن بود که واشنگتن از بازگشت به برجام برای همیشه صرفنظر می‌کند. بایدن با اظهارات خود در برابر نفتالی بنت، نشان داد که هنوز بختی برای موفقیت دیپلماسی در برابر ایران قائل است.

اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله عملیات خراکارانه در تأسیسات هسته ای نطنز تلاشی هولناک با هدف به آتش کشیدن منطقه برای متوقف کردن مذاکرات ایران و قدرت‌های هسته ای بود. مهمترین خطر آسیب به تأسیسات هسته ای به خطر انداختن جان انسانها است. این در حالی است که این رژیم صاحب یکی از بزرگترین زرادخانه های اتمی جهان است و هیچ یک از پیمان‌ها و پادمان‌های بین المللی را در زمینه فعالیت های هسته ای نپذیرفته است. این رژیم با تهدید و اقدامات تروریستی علیه تهران دست به قماری خطرناکی زده که خود بازنده آن است./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید