کد خبر:1715
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از تهیه بیش از ۵ هزار جلد کتاب برای کتابخانه دانشگاه خبر داد ، و گفت : ۲۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه وجود دارد که اقدامات مؤثری ارائه داده‌اند و۱۲ مورد ثبت اختراع انجام گرفته است.

به گزارش روزانه نیوز رشید حیدری‌مقدم در مراسم بیستمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و تجلیل از پژوهشگران برتربا بیان اینکه ۱۴ مجله در این مجموعه در حال انتشار است که نشان از پویایی سیستم تحقیقات و فناوری دانشگاه دارد؛ افزود: با توجه به شرایط خاص کشور باید نگاه خود را تغییر دهیم تا دچار چالش نشویم که خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۰ اتکا به منابع نفتی کمتر لحاظ شده‌ است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال ۹۷ حدود یک‌هزار طرح تحقیقاتی مصوب داشته‌ که ۶۰۰ مقاله از آن استخراج شد، خاطر نشان کرد: باید ایده‌ها را به ثروت تبدیل کنیم و انفکاک بین دانشگاه و صنعت را از میان برداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه رسالت ذاتی دانشگاه در پیشروی و گام برداشتن محکم به سمت تعالی جامعه است وما هنوز در ابتدای یادگیری دانشگاه نسل سوم می باشیم؛ افزود: هفته پژوهش نماد راهي روشن براي دستيابي به حق و حقيقت است تا محقق از چشمه ي گواراي علم و دانش کوير تشنه ي حقيقت جوي جامعه را سيراب کند و در اين راه پژوهشگر سرمايه عمر خود را که گرانبهاترين سرمايه است صرف مي کند و شايسته است.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه گرامیداشت پژوهش و تحقیق، کاری بس ارزنده و فرصتی برای بررسی و ارزیابی دست آوردهای پژوهشی و موانع میسر پژوهشی است، گفت: تحقیق و پژوهش را لازمه شروع هر اقدام علمی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید