کد خبر:35788
پ

استاندار همدان گفت: تعداد ۲۰۰ واحد تولیدی در استان غیرفعال بودند که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بیش از ۸۰ واحد از آن‌ها به چرخه تولید برگردانده شده‌اند.

به گزارش روزانه نیوز ،علیرضا قاسمی فرزاد عصر سه شنبه در افتتاحیه بیست‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان و کالای خواب، گفت: برپایی و شکل‌گیری نمایشگاه بین‌المللی مبلمان و کالای خواب امسال، در شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران یعنی همدان بود.

وی ادامه داد: با توجه به سنوات قبل، و مسائل و مشکلاتی که وجود داشت، همدان از یک فضای نمایشگاهی مناسب برخوردار نبود.

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان همدان در عرصه‌های مختلف به ویژه مبل و منبت، نبود یک مکان مناسب برای برپایی نمایشگاه برای استان یک نقصان بزرگ بود، اظهار کرد: همدان، می‌تواند یک فرصت استثنایی برای فعالان عرصه مبل و منبت باشد، چون محور مواصلاتی و مرکز ثقل غرب کشور است.

این مسئول ادامه داد: همدان را می‌توان مرکز ترانزیت کالا، نزدیکی به مناطق مرزی غرب کشور، قطب صنعتی گردشگری و صنعتی و معادن غرب کشور دانست.

وی یادآور شد: استان همدان به ویژه شهرستان ملایر یکی از قطب‌های تولید مبل و منبت است که می‌تواند نقطه ثقل برای فعالان این عرصه باشد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با تبلیغات پیرامونی و محیطی نمایشگاه بین‌المللی در راستای گسترش این رخداد اقدام شود، گفت: تلاش دولت سیزدهم توجه به مبحث تولید به ویژه تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری یعنی سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: زمینه‌ها، امتیازات و تشویقی‌های لازم برای کسانی که قصد دارند در استان در عرصه‌های مربوطه سرمایه‌گذاری کنند، فراهم است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در طی روی کار آمدن خود، ثابت کرده که با همه توان به دنبال تسهیل و رفع موانع تولید است، تصریح کرد: تعداد ۲۰۰ واحد تولیدی در استان غیرفعال بودند که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بیش از ۸۰ واحد از آن‌ها به چرخه تولید برگردانده شده‌اند، و تلاش می‌شود باقی آن‌ها نیز رفع مشکل شوند

استاندار همدان یادآور شد: تشویق تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف برای افزایش تولید، توجه به سرمایه در گردش آن‌ها، ارائه تسهیلات از جمله اقداماتی است که دولت سیزدهم در راستای حمایت از تولید، آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به اقداماتی که در دستورکار قرار گرفته است، در آینده نه چندان دور، استان همدان به عنوان قطب اقتصادی، و گردشگری مورد توجه داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت، افزود: سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به همدان و آورده‌هایی که برای استان خواهد داشت و می‌تواند نقش مؤثری در جهت تکمیل زیرساخت‌ها داشته باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید