کد خبر:32462
پ

 رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه‌های آسیا با کسب مقام نایب قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

به گزارش روزانه نیوز آخرین روز رقابت های شطرنج آنلاین دانشجویان دختر دانشگاه‌های آسیا برگزار و بازیکنان در سه دور پایانی با هم به رقابت پرداختند،  و در پایان این رقابت‌ها با کسب ۲ مدال نقره و برنز انفرادی آسیا برای صفورا قانع و طناز ازلی و عنوان نایب قهرمانی تیم کشورمان، پایان یافت.

براساس این گزارش در رده بندی انفرادی که با شرکت ۴۱ دانشجو دختر از ۱۲ کشور برگزار شد، شطرنج بازان کشورمان در دورهای هفتم و هشتم با پیروزی بر حریفان، فاصله امتیازی خود با تیم هند، صدرنشین مسابقات به حداقل ممکن رسانده و با نیم امتیاز اختلاف، وارد دور نهم شدند.

بازی های دور نهم در شرایطی آغاز شد که صفورا قانع و استاد بین الملل وصال حامدی نیا باید بر روی میزهای یک و دو به مصاف اساتید بزرگ هند می رفتند و نتیجه این دو مبارزه سرنوشت ساز، عملا تکلیف تیم قهرمان را مشخص می کرد.

در دیدارهای حساس دور نهم، صفورا قانع شطرنج‌باز کشورمان، با قبول تساوی برابر وارشینی استاد بزرگ هندی جمع امتیازات خود را به عدد ۷ رساند و عنوان ارزشمند نایب قهرمانی انفرادی آسیا را کسب کرد.

استاد فیده طناز ازلی دیگر بازیکن کشورمان نیز در دور آخر بازی ها بر کاندیدای استادی از سنگاپور غلبه کرد و با ۶/۵ امتیاز نسبت به دو رقیب هندی، عنوان سوم انفرادی آسیا را به خود اختصاص داد.

استاد بین‌المللی آناهیتا غلامی اوریمی در بازی دور آخر با شکست کاندیدای استادی از کشور مغولستان، ۶ امتیاز ارزشمند برای تیم ایران کسب کرد.

استاد بین‌المللی زنان وصال حامدی نیا در دور آخر نتیجه بازی را به حریف هند واگذار کرد و ۵/۵ امتیازی شد.

همچنین در پایان این رقابت‌ها تیم هند با ۲۵/۵ امتیاز قهرمان شد، تیم ایران با ۲۵  امتیاز نایب قهرمان شد، تیم مالزی با ۲۱ امتیاز سوم شد و تیم های اندونزی، امارات متحده عربی و چین هم مقام های چهارم تا ششم را کسب کردند.

هدایت دانشجویان کشورمان در این رقابت‌ها را شادی پریدر به عنوان سرمربی، خاطره عزیزی به عنوان سرپرست فنی و محمد ابراهیم زاده به عنوان سرپرست بر عهده داشتند.

تیم ایران در اولین دوره این رقابت ها در سال ۲۰۲۰ عنوان سوم تیمی را کسب کرده بود.

رقابت های بخش پسران از روز پنجشنبه ۱۸  شهریور ماه به میزبانی اندونزی آغاز خواهد شد.

دومین دوره مسابقات آنلاین شطرنج دانشجویان آسیا ۱۱ تا ۲۲ شهریورماه سال جاری در دو بخش دختران و پسران به میزبانی کشور اندونزی برگزار خواهد شد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید