کد خبر:42588
پ


تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بهار بعد از مدت‌ها کش و قوس در شرایطی برگزار شد که مردم و رسانه‌ها به دلیل شائبه دخالت نماینده در این اتفاق راضی به این جابجایی نبودند.

به گزارش روزانه نیوز، امروز جلسه شورای اداری بهار با دستور کار تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان در حالی برگزار شد که مردم این دیار راضی به این اتفاق نبودند به ویژه که فشار نماینده و دخالت در انتصابات را عامل این جابجایی می‌دانستند، موضوعی که البته گویا اهمیت چندانی برای استانداری نداشت و علیرغم مطالبه رسانه‌ها، تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر مواجهه با هر گونه دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها و تمایل مردم بر ادامه کار فرماندار اما شد نباید آن چه که می‌شد!.
در این مراسم معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه ما نوکری مردم را می‌کنیم اظهار کرد: اطاعت‌پذیری از درس‌های قرآنی است که در داستان خضر و موسی مشهود است آن جا که حضرت، موسی را موعظه می‌کند و می‌گوید لجاجت نکن، باید واقعیات را بپذیریم و جایی که لازم باشد هزینه بدهیم.
حسن رضانیا با بیان اینکه استاندار روزی آقای نباتی را بدون کوچکترین سابقه اجرایی به عنوان فرماندار انتخاب کرد و ۱۰ ماه هم با تمام فراز و نشیب‌ها از عملکرد او دفاع کرد گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها کم‌لطفی و پیشداوری کردند، چون از بعضی مسائل خبر ندارند.
وی با بیان اینکه استاندار در جابجایی و تغییر فرماندار بسیار مظلوم بود گفت: جابجایی یک مدیر به خاطر یک موضوع نیست حتما ده‌ها علت دارد، استاندار ۱۰ ماه با وزارت جنگید پای این برادر عزیز.
معاون سیاسی ، امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه حرف استاندار این بود که آقای نباتی با ائمه جمعه و نماینده و گروهای مردمی تعامل داشته باشد و لجاجت نکند در واکنش به ورود نباتی برای پاسخ به این اظهارات گفت: یک نمونه از عدم اطاعت‌پذیری ایشان این است که وقتی بزرگتر و یا مدیر جلسه صحبت می‌کند وارد می‌شود و گوش نمی‌کند.
وی با بیان اینکه شائبه ورود انتخاباتی آقای نباتی جدی است، ته آن را درآوردیم دیدیم واقعیت دارد گفت: نامه مکتوب وزیر است که اگر شائبه ورود انتخاباتی ایشان وجود دارد باید برکنار شود، بعد ما دیدیم که شائبه جدی است.
رضانیا با بیان اینکه این موضوع را دو ماه سه ماه پیش آقای وزیر اعلام کرده است افزود:  استاندار اکرام کرد و سه جا را به آقای نباتی معرفی کرد، درون استانداری به عنوان مدیر کل و خارج از استانداری به عنوان مدیر فناوری اطلاعات، این ظلم است که اینطور در مورد استاندار قضاوت شود.
وی ادامه داد: آقای نباتی بهتر است گوش کن، اطاعت کند، نه اینکه این فضای عجیب رسانه‌ای را راه بیندازند و استوری‌هایی بگذارد که مردم را تحت تاثیر قرار دهد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: اگر مدعی هستیم برای نظام و انقلاب سربازیم باید اطاعت‌پذیری داشته باشم و هر جا نظام تشخیص داد آنجا خدمت کنیم.

 وی با بیان اینکه این دولت تعارف ندارد جایی که ببیند مردم دارند ضرر می‌بینند سکوت نمی‌کند تاکید کرد: استاندار بهترین تصمیم را به خاطر مردم گرفت.
رضانیا گفت: آقای نباتی هندوانه نبریده بود، قوت‌هایی داشت، ضعف‌هایی هم داشت، نماینده هم ادعاهایی داشت که نمی‌گذارد من به وظایف قانونی خودم عمل کنم.
در این جلسه، نباتی در مقام پاسخ به معاون استاندار برآمده بود که رضانیا به او اجازه صحبت نداد و گفت: شما در وقت خود صحبت‌ لازم را داشتید و بیش از این نمی‌توانید صحبت کنید، هر حرفی دارید در خارج از جلسه با رسانه‌ها انجام دهید.
پیرو این بحث نباتی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در خصوص شائبه انتخابات که در جلسه مطرح شد، خیلی از نمایندگان فعلی پیش از نمایندگی در نقاط مختلف پست داشتند، این که می‌گویند شائبه انتخاباتی، این شائبه برای خیلی افراد وجود دارد، قانون صراحتا اعلام کرده هر کس ۶ ماه قبل از انتخابات اگر تمایل داشت می‌تواند استعفا دهد، در صورتی که من هیچ جا نگفتم چندین بار هم اعلام کردم می‌خواهم ادامه دهم.
وی با بیان اینکه از ۲۰ مشکل شهرستان بهار ۱۲ مورد را حل کردیم، اجازه بدهید بقیه را هم حل کنیم تصریح کرد: در ذهن خود می‌گویند شائبه وجود دارد، اگر اینطور باشد در مورد خیلی‌ها شائبه وجود دارد.
نباتی ادامه داد: در مورد چاه‌های آب، مردم خودشان می دانند چقدر کار انجام شد، هیچ جا شانه خالی کردن در بین نبود، این را هم مردم می‌دانند، هم رسانه‌ها منتشر کردند؛ اما اعلام کردند من از زیر این بار شانه خالی کردم.
وی ادامه داد: در مورد اینکه گفتند بنده مانع انجام کار نماینده شدم، دلیل و مدرک بیاورند، مگر من توان این را دارم برای آوردن و بردن وزرا دخالت کنم؟ حتی یک بار هم برای آوردن وزرا یا معاونین وزرا با من هماهنگ نکردند.
نباتی در مورد تعهد وزیر کشور از فرمانداران در مورد شرکت در انتخابات گفت: تاکنون چیزی در این مورد نه شنیدم و نه دیدم و نه تا تودیع و معارفه قبلی حرفی در این مورد مطرح بود، نه شفاهی و نه مکتوب چنین چیزی تاکنون نبوده است.
در مورد بحث لجاجت در تودیع و معارفه گفت: با بزرگان شهر، امام جمعه و شورای تامین بارها جلسه گذاشتیم که نباید در انتصابات شهرستان دخالت شود، این پافشاری روی حقوق مردم اسمش لجاجت است؟ من اینجا هستم که از حقوق مردم دفاع کنم نه از میز خودم.
نباتی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات رضانیا در جلسه قبلی مبنی بر دخالت نماینده و انکار آن و تناقض آن با این جلسه گفت: ای کاش این سوال را از خود آقای رضانیا می‌پرسیدید و ایشان در این مورد پاسخ می‌دادند، ایشان باید در این موارد پاسخ دهند.
نباتی در پاسخ به این سوال که “آیا درست است شما جواب تلفن نماینده را نمی‌دادید؟” گفت: امکان ندارد، شاید یک زمان جایی اتفاق افتاده، اما هر موقع پیام دادند، زنگ زدند جواب داده‌ایم و اما ده‌ها بار در جلسه دعوتشان کردیم و ایشان نیامدند.
نباتی در پاسخ به اینکه “چرا مسئولیت‌هایی که به شما پیشنهاد شده را قبول نکردید؟” گفت: من برای مدیر شدن و پست گرفتن نیامده بودم که بخواهم به این آنها دلخوش کنم، در ضمن پست‌هایی که به من پیشنهاد دادند از فرمانداری و جایگاه قبلی من در سازمان بازرسی به مراتب پایین‌تر بود و اسم این را نمی‌توان ارتقا گذاشت./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید