کد خبر:35056
پ

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

به گزارش روزانه نیوز ابوالفضل باب الحوائجی گفت‌: ۳۶ دفتر و مرکز خدمات مشاوره خصوصی و دولتی حضوری در استان همدان به صورت تخصصی در زمینه های مشکلات خانوادگی، کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج، اضطراب، افسردگی، وسواس، حقوقی و شغلی به آحاد جامعه ارائه می دهند.

باب الحوائجی اظهار داشت: علاوه بر مشاوره حضوری، خدمات مراکز مشاوره خط ۱۴۸۰ بهزیستی این استان در سال ۱۴۰۰ به ۵۱ هزار و ۳۰۵ نفر ارائه شد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مراجعه کنندگان به دفاتر مشاوره خانم ها هستند، استفاده از مراکز مشاوره روانشناختی برای کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از مشکلات روحی و روانی را ضروری دانست.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان با بیان اینکه انسانی که در جامعه از لحاظ روحی دچار اختلال باشد نیروی کارآمدی برای جامعه و کشور نیست خاطرنشان کرد: در جوامعی با اختلالات روانی عمیق، افراد نه تنها در مسیر توسعه قرار نمی‌گیرند بلکه باری بر دوش جامعه هستند.
استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی همدان افزود: یک مرکز دولتی و همچنین صدای مشاور با هدف ارتقای سلامت روحی و روانی در استان همدان با حضور ۱۴ نفر از متخصصان این رشته خدمات رسانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالب و گفته‌ها در فضای مجازی تاثیر روانی عمیقی را به دنبال دارد که باعث آزردگی روانی انسان‌ها می شود گفت: لذا با نگاهی به پیرامون خود روز به روز نیاز ما به بحث روانپزشکی و روانشناسی بیشتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید