کد خبر:44591
پ

شهردار همدان اعلام کرد: حذف مراجعات به شهرداری احقاق حقوق مردم است.

به گزارش روزانه نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سید مسعود در خصوص تلاش ها و اقدامات مدیریت شهری در جهت اصلاح فرایند صدور پروانه ساختمانی اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی و عمده شهروندان از شهرداری کاهش مدت زمان فرایند صدور پروانه می باشد و لذا مدیریت شهری اقدامات جدی و لازم را در راستای تحقق این هدف آغاز کرده است. حسینی به مشکلات مربوط به فرایند صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات مختلف در صدور پروانه ساختمانی، آسیب شناسی و اصلاح فرایندها آغاز و به دنبال آن اقدامات مربوط به خرید و انعقاد قرارداد اجرایی سامانه الکترونیکی انجام شد که با تلاش شبانه روزی همکاران این سامانه به ثمر نشست.


این مقام ارشد مدیریت شهری با بیان اینکه یکی از اهداف این سامانه ساده سازی فرآیند صدور پروانه ساختمانی بوده است گفت: الحمدالله امروز به سمتی رفته ایم که می توانیم ادعا کنیم ظرف دو هفته به شرط عدم مشکل در پرونده‌ ها، کنترل ضوابط شهرسازی در شهرداری انجام می گیرد و خوشبختانه این اتفاق مهم موجب رضایتمندی شهروندان شده است.

وی به برنامه‌های تکمیلی شهرداری در حوزه شهرداری الکترونیک اشاره کرد و افزود: در فاز دوم تلاش داریم با غیر حضوری کردن کامل فرایند صدور پروانه ساختمانی،شاهد کاهش و حذف مراجعات مردم به شهرداری باشیم.

حسینی در ادامه افزود: طبق گزارش‌ها ۷۰ درصد مراجعات به شهرداری و امور استعلامات و سایر خدمات نوسازی، درآمد و شهرسازی به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و انشالله در گام بعدی و در دو سه ماه آینده این آمار به ۸۵ درصد می رسد.


شهردار همدان با بیان اینکه تحقق شهرداری الکترونیک و افزایش رضایتمندی مردم نیازمند همکاری و ورود قاطعانه سایر دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان نظام مهندسی است گفت: یکی از سیاست‌های کل کشور پیگیری و راه اندازی پنجره واحد خدمات است که در استان همدان این مهم پیگیری و دستورات اجرایی آن صادر شده است و قرار است شهرداری همدان با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و متولی در آنجا مستقر شوند که با این اتفاق خوب کام مردم شیرین می‌شود.

وی راه اندازی سامانه الکترونیکی را مایه افتخار شهرداری همدان دانست و عنوان کرد: همدان به عنوان الگو و پیشرو در کشور مطرح شده و امیدوارم سایر دستگاه‌های متولی شهرداری همدان را در تحقق این هدف مهم کمک کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید