کد خبر:2024
پ

به گزارش روزانه نیوز حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی طی ایام فاطمیه با بیان اینکه امسال نیزمانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای ایام فاطمیه در فضای هیأت‌های روستایی و شهری در نظر گرفته شده است، افزود: حضرت زهرا (س) عزت انسانی را در فرهنگ مسلمانان نهادینه کرد و یکی از این مؤلفه‌های تمدنی در شخصیت حضرت زهرا (س) موضوع مظلومیت ایشان است.

وی اضافه کرد: امروز مثال عینی این همبستگی و پیوستگی اجتماعیِ برآمده از شهادت را می‌توان در شهادت سردار سلیمانی وپیامدهای وحدت بخش آن دید، آن هم نَه فقط در میان ایرانیان بلکه در میان امت اسلام و جهان مقاومت مشاهده کرد، لذا موضوع دوم که تمدن‌ها از آن متأثر می‌شوند موضوع خون و شهادت است که در اسلام یکی از نقطه‌های عطف آن، شهادت حضرت زهرا بود که توانست الگویی از شهادت و مقاومت را برای نسل های مسلمان ایجاد کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه ایام فاطمیه امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد گفت: شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و نیز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و از دست رفتن تعدادی از هموطنانمان باعث شد که این مراسم با رویکرد متفاوتی در فاطمیه امسال برگزار می شود.

حجت‌الاسلام نظیری با بیان اینکه امسال ستاد استانی فاطمیه و در هر شهرستان‌ها ستاد عملیات فاطمیه برای نخستین بار در سازمان تبلغیات اسلامی شکل گرفته است، اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت ایام فاطمیه امسال برگزار می شود که برنامه‌ها مردمی در فضاهای روستایی و شهری برگزار خواهد شد.

ثبت نام ۷۰۰ مبلغ در سامانه اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی استان همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه ۷۰۰ مبلغ در سامانه اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی استان ثبت‌ نام کرده‌اند گفت: در اعزام‌ اکثراً از مبلغان بومی استفاده می‌شود و از ظرفیت ۲۰۰ مبلغ غیربومی نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته دسته‌های عزاداری به مناسبت سالگرد شهادت بنت نبی مکرم اسلام برگزار می‌شد که به دنبال این هستیم حرکت آنها به اجتماع هیات‌های حسینی ختم شود،خاطر نشان کرد:سال‌های گذشته تجمعی در روز شهادت حضرت زهرا(س) در امامزاده عبدالله(ع) شکل می‌گرفت و بعد از اقدامه نماز و مغرب و عشاء در این مکان مقدس، حرکت عزاداران در قالب برنامه شام غریبان به سمت شاهزاده حسین(ع) ادامه داشت که برنامه‌ریزی می‌کنیم این برنامه در انتها تبدیل به اجتماع عظیم هیات‌های حسینی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه شعار فاطمیه امسال «انقلاب فاطمی» انتخاب شده است واتصال انقلاب فاطمی با جریان مکتب امام(ره) و پیوند آن با جبهه مقاومت به صورت جدی دنبال می‌شود، افزود: امسال برنامه اختصاصی ویژه بانوان به نام «همایش مادرانه» برگزار می‌شود که این مراسم با حضور بانوان و با رویکرد دختران نوجوان با سربند «من یک سلیمانیم» برای نشان دادن ظرفیت تربیتی مادران در جبهه اسلام و مقاومت و بیعت آنها با فاطمه (س) برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به برگزاری «زنگ فاطمی» در مدارس همدان با همکاری آموزش و پرورش و معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان گفت: تاکنون در سه شهرستان همدان، ملایر و نهاوند برنامه‌ریزی برای اجتماع گسترده دانش‌آموزان صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان به برگزاری برنامه «شب شعر فاطمی» در شهرستان همدان با همکاری کانون مداحان و  معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری اشاره کرد و افزود: احتمالا این مراسم در فرهنگسرای تاریخ و تمدن شهر همدان برگزار خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید