کد خبر:44049
پ

به مناسبت هفته هلال احمر، برنامه‌هایی از جمله دیدار جمعی از کارکنان جمعیت هلال‌ احمر با نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان آیت‌الله شعبانی موثقی، سخنرانی علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، تقدیر از خانواده‌های شهدای والامقام، پخش کلیپ گوشه ای از افتخارات جمعیت هلال‌ احمر از طريق نمایشگرهای حسینیه امام خمینی (ره)، میز خدمت، رژه خودرویی، کنترل فشار خون در محل برگزاری نماز جمعه اجرا شد.

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان؛ علی سنجربگی مديرعامل هلال‌احمر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه به تشریح اساسنامه و وظایف هلال‌احمر در بلایا و ارسال کمک به متأثرین حادثه و سوانح در داخل و خارج از کشور پرداخت و گفت: در راستای جهاد تبیین گوشه از عملکرد خادمان مردم عزیز را به عرض شما می‌رسانم.

وی با اشاره به تبریک هفته هلال‌احمر به امدادگران، نجاتگران، جوانان، داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال‌احمر استان افزود: در سال گذشته بیش از ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر خدمت به نام ۸۰۰۰ شهید سرافراز استان از خدمات هلال‌احمر استان بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر استان همدان همچون سال های گذشته با اجرای طرح ملی خدمات نوروزی به مسافران تلاش کرده است در کنار هموطنان گرامی باشد؛ با حمایت‌های مردم شریف ایران و اعتماد هموطنان، هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به پاس تلاش های فرزندان برومند این سرزمین در عرصه بین‌المللی در جایگاه پنجم جمعیت برتر دنیا قرار گرفته است.

سنجربگی با اشاره به اینکه طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه آغاز شد و اجرای آن تا ۱۵ فررودین ماه ادامه داشت، بیان کرد: در این طرح بخش‌های مختلف جمعیت هلال احمر از جمله معاونت امداد و نجات، معاونت جوانان، معاونت داوطلبان، مشارکت داشتند و در مجموع هلال‌احمر به بیش از ۷۰ هزار نفر از خدمت رسانی کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در کنار ۲ طرح فوق مراکز بهداشتی، درمانی، دارویی و توانبخشی جمعیت استان نیز در خدمت مردم شریف بوده و معاینات پزشکی زائران بیت الله الحرام قبل از اعزام، خدمت دیگری از جمعیت هلال‌احمر استان همدان بود؛ جمعیت هلال احمر به عنوان سازمان مردم نهاد و عام المنفعه و با داشتن ظرفیت های بسیار خوب از داوطلبان با برقراری پلی ارتباطی میان توان توانمندان با نیاز نیازمندان؛ اقدام به ایجاد بانک امانات پزشکی برای استفاده بیماران نیازمند کرده است.

وی افزود: از مردم و شهروندان نیکوکار جهت کمک به توسعه بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر می‌توانند از طریق اهداء لوازم مازاد در منزل یا خرید لوازم پزشکی و اهداء به هلال احمر و یا واریز وجوه نقدی به شماره حساب هلال‌احمر، این جمعیت را در ارائه خدمات شایسته تر به بیماران یاری کنند.

گفتنی است مجری، قاری کلام الله مجید، موذن و مکبر در ۲۲ اردیبهشت ماه ملبس به لباس سرخ و سفید هلال‌ احمر در نماز جمعه بودند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید