کد خبر:39941
پ

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا از حضور ۶۸ شرکت دانش‌بنیان در استان همدان خبر داد و گفت: از این نظر، همدان رتبه بیستم کشور را دارد.

به گزارش روزانه نیوز، دکتر آرش قربانی‌چقامارانی دوشنبه ۱۴ آذرماه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان همدان، اظهار کرد: ۷۷۹۳ شرکت دانش‌بنیان در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۶۸ شرکت در همدان حضور دارند و همدان رتبه بیستم کشور را دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: بیشترین شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه برق ‌و الکترونیک هستند به طوریکه ۲۲ شرکت در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه براساس آمار سال ۱۴۰۰، ۳۵۳ واحد فناور در استان داریم، اضافه کرد: این شرکت‌ها در سال گذشته، ۳۶۷ میلیارد تومان فروش و ۳۳۸۸ هزار دلار ارزآوری داشتند همچنین ۲۲۳۶ نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار بودند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۷ اختراع در استان ثبت شده، ۱۵۸ ایده تبدیل به محصول و ۱۰۵ محصول تجاری‌سازی شده است.

وی با اشاره به رتبه ۱۶ ایران در پایگاه اطلاعاتی Web of Science، گفت: در کمیت تولید علم براساس اطلاعات سایت Scopus رشد خوبی داشتیم و امیدوارم بتوانیم پژوهش‌ها را مسأله‌محور و تقاضامحور کنیم.

 قربانی‌چقامارانی ادامه داد: سهم استان ما از پژوهش در کشور براساس مقالات Scopus دو و نیم درصد است. این آمار در سال ۲۰۲۱، سه درصد بوده و بر این اساس استان همدان رشد خوبی داشته چراکه جمعیت همدان نیز دو درصد جمعیت کشور است.

وی با اشاره به افتخارات پژوهشگران استان در بازه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، توضیح داد: ۱۰ نویسنده برتر در همدان براساس آمار سایت Scopus حضور دارند که پنج رتبه برتر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی همدان است. اعضای هیأت علمی که در لیست یک درصد دانشمندان پراستناد دنیا هستند، سال گذشته ۱۰ نفر بودند که امسال به ۱۳ نفر افزایش پیدا کردند و از این تعداد، هفت نفر از دانشگاه بوعلی‌سینا، پنج نفر از دانشگاه علوم پزشکی و یک نفر از دانشگاه صنعتی همدان هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان بیان کرد: تعداد اعضای هیأت علمی که در لیست دو درصد دانشممندان پراستناد دنیا هستند، سال گذشته ۲۷ نفر بودند که امسال به ۲۹ نفر افزایش پیدا کرده است.

کلیدواژه : شرکت دانش بنیان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید