کد خبر:42716
پ

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه رزن دروازه ورودی غرب کشور است گفت: مجموعه میراث فرهنگی از ایجاد پروژه‌های تفریحی و گردشگری در این شهرستان حمایت می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز، محسن معصوم علیزاده در دیدار با فرماندار رزن اظهار داشت: این شهرستان نیازمند ایجاد زیرساخت ها و ظرفیت های بیشتر برای جذب گردشگران است که میراث فرهنگی در این راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

وی افزود: تاکید دولت سیزدهم و وزیر میراث فرهنگی بر توسعه مباحث زیرساختی، گردشگری و تفریحی بر مبنای توسعه متوازن در همه مناطق و شهرستان ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: هر شهرستانی در صورت تمایل به ایجاد فضای گردشگری و تفریحی با تخصیص اعتبار و ارایه مشوق ها و تسهیلات ویژه از سوی این اداره کل حمایت می شود.

معصوم علیزاده اضافه کرد: اگرچه اعتبارات کشوری برای ترمیم و احیای بافت‌های تاریخی کافی نیست اما در تلاش هستیم که از منابع مختلف و همکاری سایر نهادها نسبت به ساماندهی و مرمت آثار گرانبهای تاریخی در جای جای استان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: نمونه بارز در این راستا نیز مربوط عملیات مرمت آثار تاریخی هگمتانه است که به دلیل کمبود اعتبار، کشف آثار تاریخی آن همچنان به تعویق افتاده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان، مهم‌ترین رکن در کشف آثار تاریخی را نگهداری و مرمت آثار دانست و تصریح کرد: به عقیده کارشناسان اگر آثار تاریخی زیر خاک بماند بهتر است، زیرا نگهداری آن دشوار است‌، اما مجموعه میراث فرهنگی با تمام توان مرمت آثار تاریخی را در دستور کار قرار داده است.

معصوم علیزاده گفت: ایجاد کارگاه های آموزشی در راستای افزایش بهره وری پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این اداره کل از سرمایه گذاران استقبال می کند، اظهار داشت: مشکلی برای پرداخت تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وجود ندارد.

شهرستان رزن با جمعیتی حدود ۸۳ هزار نفر در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر همدان واقع است./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید