کد خبر:34102
پ

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این سازمان با انجام اقداماتی شناسایی گلوگاه‌های فساد و بستن منافذ فسادزا را به عنوان برنامه و موضوع مهم در دستور کار دارد.

به گزارش روزانه نیوز، ذبیح الله خداییان افزود: با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر هماهنگی با دولت به این معنی که این قوه باید پشتیبان دولت برای حل مشکل اشتغال و تولید باشد، در سازمان بازرسی کل کشور ستادی با عنوان اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است و به کمک صنایع و کارخانه‌هایی که نیاز به کمک دارند می‌آید که ممکن است با دخالت دستگاه قضایی از ورشکستگی و انحلال آنها پیشگیری شود. 

وی با بیان اینکه تاکنون کارهای خوبی در این بخش در کشور و استان بوشهر انجام شده است ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور نهایت تلاش خود را برای کمک به تولید، اشتغال و ارتقای امنیت انجام می‌دهد و به طور قطع در این زمینه کوتاهی نخواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور نقش و جایگاهی مهم در اقتصاد جامعه دارد و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده شود که هدف از سفر امروز به این استان بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات در این زمینه است.

وی بیان کرد: بوشهر از نظر گاز، نفت، پتروشیمی، دریانوردی، محصولات دریایی و در ابعاد مختلف استانی ویژه است، به نحوی که می‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند به شرط اینکه به خوبی از ظرفیت‌های این استان استفاده شود.

خداییان اضافه کرد: استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور نباید محرومیت و یا بیکار داشتته باشد که در همین ارتباط و برای برطرف کردن مشکل اشتغال این استان همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و زمینه حضور افرادی که توان و علاقه سرمایه گذاری دارند را  در این منطقه فراهم کنند.

  رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: استان بوشهر نه تنها در بخش انرژی بلکه در سایر بخش‌ها از جمله دریا شامل محصولات دریایی و فرآوری آنها هم قابلیت سرمایه گذاری دارد در همین راستا اگر همه دستگاه‌ها شامل دستگاه قضایی، دولت و سایر بخش‌ها دست به دست هم بدهند در یک مدت کوتاهی امکان رقم زدن تحولی بزرگی در این استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به بازدید رئیس قوه قضائیه از انبارهای اموال تملیکی تهران که با دپوی کالاها روبرو شدند و بسیار تاسف خوردند گفت: در همین ارتباط دستوری به سازمان بازرسی کل کشور برای ورود به گمرک ها و سازمان فروش اموال تملیکی برای بررسی و ساماندهی کالاهایی که سال‌ها در انبارها دپو و به نحوی فرسوده می‌شود و هدر می رود، صادر کردند.

خدائیان یادآور شد: بعد از حضور رئیس قوه قضائیه در انبارهای اموال تملیکی و دستور رئیس جمهور کارهای خوبی در این دو بخش صورت گرفت و امروز بررسی های مختلفی در این زمینه خواهیم داشت و به طور یقین مسائلی که لازم است پیگیری شود از طریق دولت و قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به جایگاه مهم سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی دارای رسالتی مهم و تأثیرگذار در نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نظارت و بازرسی الکترونیکی را به منظور پیشگیری از تخلفات امری مهم دانست و افزود: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب، نظام پیشگیری یک اقدام راهبردی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر رسیدگی به ترک فعل‌ها خواستار توجه ویژه در این زمینه شد و از سازمان بازرسی کل کشور خواست در مورد مسائل کلان، از همان ابتدا موضوع ها را بررسی کند.

صفایی بوشهری پیرامون مسائل اقتصادی، شناسایی ریشه‌ای آسیب‌های موجود در اقتصاد را با تأکید بر نظارت و بازرسی موردتوجه قرارداد و ارائه راهکارهای اثربخش برای حل این آسیب‌ها را مهم عنوان کرد.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سفر  یک روزه خود به استان بوشهر با  حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار و قرار است از تاسیسات بندری، گمرکی و انبارهای سازمان اموال تملیکی بوشهر بازدید و همچنین در نشست‌ شورای قضایی و دستگاه‌های نظارتی این استان شرکت کند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید