کد خبر:2118
پ

به گزارش روزانه نیوز علی اصغر مونسان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در جمع خبرنگاران به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت:‌ گردشگری یک حوزه فرابخشی است بنابر دستورات مسئولان قصد داریم ایام نوروز را تبدیل به روزهایی بی‌دغدغه و خوب برای مردم بکنیم. در این میان حوزه‌های زیرمجموعه گردشگری هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت و چنین امری را نمی‌پذیریم. جامعه هتلداران نیز همکاری‌های لازم را با ما دارند و حتی تخفیف ارائه می‌دهند بقیه مجموعه‌ها نیز اجازه افزایش قیمت ندارند.

وی با اشاره به این که  یکی از موضوعات مهم گردشگری کشور تبلیغات است، گفت: از طریق تبلیغات می‌توانیم داشته‌هایمان را به جهانیان معرفی کنیم اما با وجود آنکه در تعداد و میزان جاذبه‌های گردشگری کمبود نداریم در معرفی آن با چالش روبرو هستیم. طی دو سال گذشته تلاش ما بر آن بود تا با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی و دعوت از چهره‌های معروف دنیا برای اینکه به ایران سفر کنند، در فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای انجام دهیم. همچنین پورتال جامع گردشگری، ویزیت ایران را راه‌ندازی کردیم.

حداکثر بهره‌برداری را از فضای مجازی شود

او ادامه داد: سعی ما بر آن است تا حداکثر بهره‌برداری را از فضای مجازی داشته باشیم در این میان متناسب با سلیقه‌ گردشگران کشورهای هدف گردشگری را انتخاب کردیم و درصدد جذب گردشگران ورودی برآمدیم.

مونسان در ادامه به برند ملی گردشگری اشاره کرد و گفت: مصوبه دولت در خصوص برند کشور باید در تمام بخش‌ها عملیاتی شود، گردشگری نیز بر آن شد تا برند ملی خود را معرفی کند هرچند سال‌ها در این حوزه با فقدان روبرو بودیم اما لگو و شعار برند ملی گردشگری معرفی شد، در این میان مشارکت همه اقشار را برای طراحی این لگو در اختیار داشتیم.

وزیر میراث و گردشگری تصریح کرد:‌ سیمرغ لگوی ملی گردشگری ایران، هویت‌های دینی و ملی را توام با یکدیگر به مخاطب منتقل می‌کند و تمام ویژگی‌های مثبت مردم ایران را در خود دارد. سیمرغ منحصر به ایران است و هیچ جای دنیا چنین طرحی ندارند. امیدوارم هرچه زودتر مصوبات قانونی برای سند ملی گردشگری محقق شود تا بتوانیم توسعه گردشگری را شاهد باشیم. ضمن آنکه لگوی طراحی شده پرنده اساطیری را در حال پرواز نشان می‌دهد و شعار ایران باشکوه نیز با این لگو؛ رشد گردشگری را برای ایران به همراه خواهد داشت.

مونسان در ادامه به وضعیت شرایط فعلی و اتفاقاتی که رخ داده اشاره کرد و گفت:‌ بازارهای هدف ما مشخص است و با توجه به آنکه بازار چین یک بازار بسیار مهم برای بازار گردشگری ما بود و شیوع ویروس کرونا آن را تحت تاثیر قرار دارد، ما با سیاست‌های وزارت بهداشت و تصمیمات دولت پیش خواهیم رفت. اما سفیر چین خبر خوشی از روند کاهش شیوع ویروس کرونا به ما اعلام کرده و گفته با گرم شدن فعالیت این ویروس تحت کنترل قرار گرفته است.

او ادامه داد: بازار عمان کارکرد خود را همچنان در حوزه گردشگری ورودی ما دارد و شرایط فعلی نگران‌کننده نیست در این میان سایر کشورها نیز با چنین اتفاقاتی روبرو بوده‌اند و توانستند از روند کاهش گردشگری خود عبور کنند./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید