کد خبر:1107
پ

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه اربعین از مناسبت های بزرگ مسلمانان به خصوص شیعیان می باشد و پیاده روی اربعین به عنوان تبلور عظیم آن نقشی بی بدیل در معرفی حادثه عظیم کربلا، تعمیق معنویت میان مسلمانان و گسترش همبستگی میان آنها دارد، گفت: لذا ستاد اربعین استان همدان به ریاست استاندار تشکیل شده است که وظیفه حمایت و پشتیبانی از این حرکت عظیم مردمی را به عهده گرفته است.

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام رضایی گفت: ستاد اربعین استان همدان از تجمیع ستاد اربعین چند دستگاه دولتی و نهادهای مردمی همچون استانداری، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل اوقاف، اداره صنعت، معدن و تجارت، ستاد بازسازی عتبات عالیات و ستاد مردمی اربعین تشکیل شده است. همچنین تعدادی از دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی همچون هلال احمر، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد نیز کمک هایی را در اختیار این ستاد قرار داده اند.

این مقام مسئول اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی ونهاد نمایندگی ولی فقیه در این وزارت خانه همواره نقشی فعال و پیشرو را در حمایت از حرکت عظیم و مردمی پیاده روی اربعین داشته اند لذا ستاد مرکزی اربعین وزارت جهاد کشاورزی به ریاست حجت الاسلام تقوی ریاست این نهاد در وزارتخانه تشکیل شده است که وظیفه هدایت ستادهای استانی را به عهده دارد و در همین رابطه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و نهاد نمایندگی ولی فقیه در این سازمان در کنار عضویت در ستاد اربعین استان، تحت هدایت ستاد مرکزی اربعین وزارت جهاد کشاورزی به منوال سال های گذشته نقش تاثیرگذار خود در حمایت از این حرکت مردمی را ایفا نموده است.

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: ستاد باز سازی عتبات عالیات در نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در تمام طول سال فعال است و به امر بازسازی عتبات عالیات کمک رسانی می نماید و با شروع ماه محرم و تا پایان اربعین نیز به طور اخص تحت عنوان ستاد اربعین به خدمت رسانی به عزداران حسینی می پردازد.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: ستاد اربعین  این سازمان  چندین وظیفه عمده را جهت خدمت رسانی به زائران اباعبدالله به عهده گرفته است که عبارتد از: تجمیع و دپوی کمک های جمع آوری شده از خیرین، کشاورزان و نیز سایر دستگاه های دولتی  و توزیع آنها بین زائرین و موکب ها ، تهیه اقلام خوراکی مورد نیاز زائرین از طریق کمک های دریافتی از کشاورزان و خیرین، پشتیبانی از استان های مرزی محل ورود و خروج زائرین به کشور همچون کرمانشاه با کمک های مالی و اقلام خوراکی، کمک رسانی و پشتیبانی از ستاد مردمی اربعین،  حمایت و پشتیبانی از حدود 15 موکب اختصاصی وزارت جهاد کشاورزی که بیشتر در نواحی مرزی و عراق مستقرند و نیز بازگرداندن زائرین استان از مرز.

رضایی اظهار داشت، با توجه به توانمندی های استان همدان و نزدیکی آن به مناطق مرزی، این استان به عنوان استان مرجع جهت انتقال زائرین 5 استان قم، ایلام، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی برگزیده شده است و از 23 مهرماه روزانه 750 دستگاه اتوبوس زائرین استان همدان را از مرز به استان منتقل می کنند و همین تعداد اتوبوس هم روزانه زائرین 5 استان مذکور را از همدان به استان های محل سکونت آنها منتقل می کنند که این روند تا برگرداندن کامل زائرین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال هم تعداد موکب ها و هم میزان کمک ها به ستاد اربعین افزایش قابل توجهی داشته است. از ابتدای ماه صفر در حدود 100 موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر زائرین در استان همدان دایر شده که تا پایان اربعین و بازگشت زائرین به خدمت رسانی ادامه خواهند داد. همچنین این موکب ها روزانه 30 هزار پرس غذا را بین زائرین و مسافران عبوری از این مسیرها توزیع میکنند و با تلاش های صورت گرفته امکان اسکان شبانه زائرین در برخی از موکب های منتخب نیز فراهم گردیده است.

رئیس ستاد اربعین سازمان جهاد کشاورزی همدان اضافه کرد: این ستاد به هیچ عنوان از بودجه دولتی برای خدماتی که ارائه می دهد استفاده نکرده است و تمام مخارج آن از ناحیه کمک های مردمی تامین می شود.

 وی همچنین از مشارکت دستگاه های مختلف دولتی و نیز نهادهای مردمی در برگزاری این رویداد بزرگ تقدیر نمود و هماهنگی مناسب صورت گرفته میان دست اندرکاران برگزاری آن را ستود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید