کد خبر:182
پ

وزیر علوم گفت: طرح‌های آموزش عالی برگرفته از مصوبات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و ما وظیفه داریم تمام این مصوبات را پیش ببریم، البته دانشگاه‌ها باید ابتکار عمل داشته باشند.

منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی وزیر علوم، انتقال مسؤولیت‌ها را جریان طبیعی در حوزه اجرایی دانست و گفت: در حوزه آموزش عالی در شرایط فعلی در زمان تحول جدی قرار داریم، آنچه امروز برعهده وزارت علوم به صورت خاص و سایر نهادهای متولی علوم و تحقیقات قرار دارد، این است که باید این تحول را با سرعت، دقت و وسعت فراگیر در سطح ملی انجام دهیم.

وی افزود: فضای اجتماعی، سیاسی و شرایط خاص کشور این فرصت را نداده است که ما راجع به این تحول، صحبت کنیم، طرح هایی که در آموزش عالی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح های آموزش عالی برگرفته از مصوبات مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و  ما وظیفه داریم تمام این مصوبات را پیش ببریم.

وزیر علوم گفت: البته دانشگاه‌ها در مسیر اجرای این مصوبات باید ابتکار عمل داشته باشند، تلاش شده واگذاری اختیاراتی که به دانشگاه‌ها ارجاع داده می شود در چارچوب قوانین باشد؛ در راستای اجرای برنامه کیفی سازی در دانشگاه ها براساس اختیاری که به دانشگاه ها می دهیم، از آنها نیز سوال کرده تا پاسخ مورد انتظار را ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید