کد خبر:37646
پ

مسئول مرکز رشد و فناوری شهرستان ملایر به قول ها و وعده وعیدهای چند ساله در تامین فضای مورد نیاز برای استقرار واحدهای فناور در شهرستان اشاره کرد و گفت: صاحب یکی از طرح‌های نوآورانه ملایر بدلیل عدم توانایی مرکز در تامین کارگاه مورد نیاز برای ادامه کار خود به اصفهان رفته است.

به گزارش روزانه نیوز،مظفر عسگری گفت‌، اینکه مراکز رشد بعنوان زیر مجموعه پارک‌های علم و فناوری در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: مرکز رشد و فناوری ملایر فعالیت خود را از سال ۸۹ آغاز کرده و تاکنون بیش از ۲۰۰ طرح و ایده فناورانه را شناسایی و مورد حمایت قرار داده است.

عسگری از فعالیت ۲۵ واحد فناور و اشتغال ۹۰ نفر بصورت مستقیم در مرکز رشد ملایر خبر داد و گفت: این واحدها در زمینه های مختلف کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی مشغول بکار هستند.

وی با تاکید بر حمایت‌های همه جانبه مرکز رشد از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه افزود: با وجود قول‌ها و وعده وعیدهای چند ساله، ما هنوز موفق به تامین فضای مورد نیاز برای استقرار واحدهای فناور در شهرستان نشدیم.

عسگری ادامه داد: استقرار واحد فناور در اراضی پارک علم و فناوری یا مراکز رشد بدلیل برخی معافیت های مالیاتی، گمرک و عوارض یکی از حمایت های مهم مراکز رشد از واحدهای فناور به شمار می‌رود.

وی تصرح کرد: بدلیل عدم تامین این فضای کارگاهی در شهرستان، واحدهای فناور به ناچار دفتر یا کارگاهی اجاره می کنند که در این صورت حمایت های مرکز شامل حال آن ها نخواهد شد.

مسئول مرکز رشد و فناوری شهرستان ملایر با اشاره به وجود قوانین دست و پا گیر سازمان امور مالیاتی گفت: بدلیل این قوانین سختگیرانه، واحدهای فناور باید در پارک های علم و فناوری مستقر باشند تا از مالیات معاف شوند.

عسگری تاکید کرد: حمایت از واحدهای فناور علاوه بر عمل به شعار سال، اشتغال زایی، فناوری و ارزآوری را به همراه دارد.

وی تولید قیر خود ترمیم شونده، تولید شتاب دهنده صنایع هایتک خودرو و تولید داروی کرونا را از جمله محصولات نوآورانه تولید شده در مرکز برشمرد و افزود: در حال حاضر داروی کرونا در مرحله تست حیوانی است.

عسگری از تولید داروی ضد سرطان در این مرکز خبر داد و گفت: این دارو در مرحله تست حیوانی است و مقالات و آزمایش های انجام شده نشان می دهد این دارو جزء ۵ داروی ضد سرطان مطرح در جهان است.

وی با بیان اینکه صاحب یکی از طرح های نوآورانه بدلیل عدم توانایی مرکز در تامین کارگاه مورد نیاز برای ادامه کار خود به اصفهان رفته است، تاکید کرد: در صورت تامین کارگاه واحدهای فناور، توانایی حمایت و پشتیبانی از بیش از ۵۰ واحد را در این مرکز داریم.

مسئول مرکز رشد و فناوری شهرستان ملایر از پرداخت تسهیلاتی تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان برای حمایت از واحدهای فناور تا سال گذشته خبر داد و بیان کرد: هنوز مبلغ تسهیلات امسال مصوب نشده است اما احتمالا افزایش خواهد یافت.

عسگری تسهیل گری، حمایت های معنوی و مشاوره علمی به صاحبان فکر و ایده نوآورانه را از جمله حمایت های معنوی مرکز برشمرد و خاطرنشان کرد: معرفی به بازار و تجاری سازی یکی از مشکلات محصولات نوآورانه است که مرکز با برپایی نمایشگاه، معرفی طرح ها، حفظ مالکیت فکری طرح  و رفع نواقص وتجاری سازی محصولات به رفع این مشکل کمک می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید