کد خبر:39630
پ

هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در حالی امروز /شنبه/ در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که تیم شهرداری همدان از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه میزبان شهرداری آستارا است.

به گزارش روزانه نیوز، با کنار گذاشتن امیدوحدت مشهد از سوی کمیته انضباطی فدراسیون، جایگاه تیم‌ها بهم ریخت و با حذف این تیم از جدول مسابقات، رتبه‌بندی تیم‌ها دستخوش تغییر شد و شهرداری همدان به رده نهم جدول تنزل یافت و شهرداری آستارا نیز همچنان گزینه سقوط به لیگ ۲ است.

با این حال شاگردان جمشیدیان این شانس را دارند تا در این دیدار با برتری مقابل شهرداری آستارا باز هم به جمع مدعیان بازگردند، تیمی که در هفته‌های اخیر بازنده نبوده و کمی با بدشانسی موفق نشده تا شمار بردهای خود را مقابل حریفان بیشتر کند.

اوج بدشانسی برای شهرداری همدان

کنار گذاشتن امید وحدت مشهد اوج بدشانسی برای تیم شهرداری همدان بود و علاوه بر سه امتیاز برد این بازی، هفت گل زده به مشهدی‌ها نیز از حساب شاگردان جمشیدیان کم شد.

به این ترتیب شهرداری همدان که در کورس تیم‌های بالانشین بود، به رده نهم جدول سقوط کرد و حالا باید بیشتر تلاش کند تا از قافله تیم‌های مدعی عقب نماند.

البته اختلاف امتیاز شهرداری همدان با تیم دوم جدول تنها چهار امتیاز است و برای شاگردان جمشیدیان که در هفته‌های قبل عملکرد درخشانی را مقابل حریفانشان داشتند، جبران این فاصله دور از دسترس نیست.

اختلاف امتیاز شهرداری همدان با تیم دوم جدول تنها چهار امتیاز است و برای شاگردان جمشیدیان که در هفته‌های قبل عملکرد درخشانی را مقابل حریفانشان داشتند، جبران این فاصله دور از دسترس نیست.

نماینده همدان در صورت برتری در بازی مقابل شهرداری آستارا این فرصت را دارد تا بازهم به کورس مدعیان صعود بازگردد و ۲۰ امتیازی شود.

مصاف ۲ تیم در شرایطی است که جمشیدیان فصل قبل سابقه مربیگری شهرداری آستارا را در کارنامه خود داشته و حالا با شرایط متفاوت باید برابر تیم سابق خود قرار بگیرد.

برد انگیزه بخش شهرداری همدان در هفته گذشته مقابل آرمان گهرسیرجان از یکسو و بازی‌های بدون باخت با حداکثر امتیاز در دیدارهای خانگی از سوی دیگر باعث شده تا همدانی‌ها به دنبال پیروزی دیگر در این مسابقه باشند.

تیمی که یکی از بهترین خط دفاعی‌ لیگ یک را در فصل جاری در اختیار دارد اما در خط حمله ضریب اشتباهات تیمش بالا است و باید چاره اندیشی کند.

شهرداری آستارا، ۶ هفته در حسرت برد

تیم‌های گیلانی شهرداری آستارا و چوکا تالش امسال در اوج ناکامی قرار گرفته‌اند و فصل خوبی را در لیگ دسته یک فوتبال کشور سپری نمی‌کنند.

تیم شهرداری آستارا در ۶ هفته گذشته موفق به پیروزی نشده و در تلاش برای شکستن این ناکامی هستند؛ شاگردان پیروز قربانی از ۱۲ هفته برگزار شده لیگ یک تنها یک برد و پنج تساوی داشتند و متحمل پنج باخت نیز شده‌اند.

آن‌ها با به ثمر رساندن چهار گل به همراه تیم‌هایی چون دریای کاسپین بابل و خلیج فارس بندرماهشهر بدترین خط حمله لیگ را تا پایان هفته دوازدهم در اختیار دارند.

قرار گرفتن این تیم در رده پانزدهم جدول نشان از وضعیت نامطلوب نماینده فوتبال گیلان دارد و تداوم این شرایط چه بسا منجر به بازگشت دوباره شهرداری آستارا به لیگ ۲ کشور شود.

تیمی که تنها با چهار گل زده و ۱۰ گل خورده از وضعیت آماری خوبی در خط دفاعی و حمله برخوردار نیست و روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

تصمیم بی‌سروصدای کمیته داوران

کمیته داوران در اقدام بی‌سر و صدای خود جای داوران دیدار تیم های شهرداری همدان و شهرداری آستارا با خلیج فارس بندرماهشهر و استقلال خوزستان را تغییر داد.

براین اساس قضاوت دربی خوزستان به مسعود حقیقی داور اصفهانی کشور که قرار بود پیش از این دیدار ۲ تیم شهرداری همدان و شهرداری آستارا را سوت بزند؛ سپرده شد.

همچنین براساس تصمیم کمیته داوران مهدی انصارنژاد نیز که قرار بود دربی خوزستان را قضاوت کند جایگزین حقیقی در دربی شهردارچی‌ها شده است.

مهدی انصارنژاد داور خوزستانی است که پیش از این به عنوان قاضی دیدار ۲ تیم خلیج فارس‌ بندرماهشهر و استقلال خوزستان اعلام شده بود.

اسامی داوران هفته سیزدهم؛ شنبه ٢١ آبان‌ماه ١۴٠١

آرمان گهر سیرجان – خیبر خرم‌آباد
داوران: مرتضی منصوریان، سیدمحمد هاشمی نسب، سعید زیبا، رضا کریمی – ناظر: فرهاد خوشنواز

چادرملو اردکان – شمس آذر قزوین
داوران: سیدعلی اصغر مومنی، امین اسکندری، مهدی اکبرزاده، ابراهیم موسوی – ناظر: مهدی موسی‌پور

خوشه طلایی ساوه – مس شهربابک
داوران: شاهین یزدانی، وحید سیفی، محمد حیدری، حسین اسماعیلی – ناظر: رامین عرفانیان

رایکا بابل – فجرسپاسی شیراز
داوران: میثم صفاری، هادی طوسی، احد طوسی، ابراهیم خاجانی – ناظر: مسعود فرح‌نیا

چوکا تالش – ون پارس اصفهان
داوران: سعاد وفاپیشه، هاشم خدابنده لو، سعید دلیر، هادی علی نیافر – ناظر: بابک وسیله بر

شهرداری همدان – شهرداری آستارا
داوران: مهدی انصارنژاد، صادق رستمی، سجاد نجفی‌نژاد، سیدامین خدادادپور – ناظر: محمدرضا امینی

خلیج فارس ماهشهر – استقلال خوزستان
داوران: مسعود حقیقی، سجاد ایرانپور، سعید محمدی، مصطفی بینش – ناظر: صادق نوری

استقلال ملاثانی – پارس جنوبی جم
داوران: جواد رحیم‌زاده، کوروش صارمی، رشید پردل، مجتبی افرا – ناظر: سعادت‌اله باغبانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید