کد خبر:754
پ

آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم کودک برگزار شد.

به گزارش سینماپرس آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان عصر امروز دوشنبه چهارم شهریور با حضور مسئولان استان اصفهان و مدیران ارشد وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، دست اندرکاران جشنواره و اصحاب رسانه در سالن سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا تابش دبیر جشنواره، علیرضا رضاداد مشاور عالی سازمان سینمایی، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌ نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مشاور دبیر جشنواره، قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، نماینده یونیسف ایران و… از چهره‌های حاضر در مراسم اختتامیه بودند.

در ابتدای این مراسم محمد سلوکی که اجرای مراسم را بر عهده داشت ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: یاد استاد داریوش اسدزاده را در این مراسم گرامی می داریم. همچنین محمد شرف الدین تصویربردار خوب را از دست دادیم که برای وی هم طلب آمرزش داریم.

سپس نوروزی شهردار اصفهان روی صحنه رفت و گفت: اولین ویژگی این جشنواره تقویت حس مشارکت در این دوره بود. نوجوانان مشارکت جویانه ایفای مسئولیت می کردند. خبرنگاران و داوران کودک و نوجوان نقش مشارکتی بالایی را ایفا کردند. جشنواره نقش مسئولیت اجتماعی را افزایش داد. جشنواره برای کودکان بود  متولیان با اتحاد و انسجام توانستند فیلم ها را از سینما به نقاط محروم شهر ببرند. کودکان معلول و نابینا در جشنواره شرکت کردند و این موجب نشاط اجتماعی شد.

وی ادامه داد: اگر امروز نظرسنجی داشته باشیم متوجه می شویم که شور و نشاط در همه نقاط شهر بود. جشنواره امسال توانست دستاوردهای دیپلماتیک داشته باشد. گزیده فیلم ها به ۳۴ شهر کشور رفت. در نقاط سیل زده و محروم فیلم ها اکران شد. این جشنواره کارکرد اجتماعی بالایی داشت و در یک شب فقط ۸۰ میلیون تومان از این حراج خریداری شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این جشنواره با اختتامیه پایان نمی پذیرد. این جشنواره باشگاه مخاطبان درست می کند، مدرسه جشنواره درست می کند و به مناسبت هر رویدادی که مربوط به سینما است برای هنرمندان زمینه می سازد تا در طول سال از آن بهره برداری کنند.

سپس نوبت به اهدای جوایز وب سری رسید. در این بخش دیپلم افتخار نوآوری هنری به پژمان مالمیر برای فیلم «کله شکم، شکم کله» رسید. 

لوح مرکز توسعه سینمای کودک توسط پوران درخشنده، بیژن بیرنگ و داریوش بابائیان،  به امیرحسین قهرایی برای فیلم «بازیوو» اهدا شد. همچنین در این بخش اعلام شد به دلیل حضور سیدجواد هاشمی در مرکز توسعه سینمای کودک هیچ جایزه ای به فیلم «تورنادو» تعلق نگرفته است.

در ادامه مراسم جایزه ویژه زاون قوکاسیان به مایکل شارر برای فیلم «جادوگر کوچک» اهدا شد. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید