کد خبر:32176
پ

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درپیام تبریک کسب رای اعتماد کابینه از مجلس خطاب به رییس جمهوری جدید گفت: دولت با کار علمی و تخصصی، توجه به شرایط حال و آینده ایران و خدمت صادقانه به مردم همه وجود خود را وقف پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و گره گشایی از مشکلات کشور در این شرایط بحرانی کند.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در پیامی هفته دولت و رای قاطع مجلس شورای اسلامی به کابینه سیزدهم را به رییس جمهوری و اعضای جدید هیأت دولت تبریک گفت.

در این پیام آمده است: ضمن عرض تبریک مجدد انتخاب حضرتعالی به عنوان رییس جمهوری و همچنین رای قاطع مجلس شورای اسلامی به هیأت دولت، هفته دولت را به جنابعالی  و همه اعضای هیأت دولت و ملت شریف ایران تبریک عرض کرده از خدای سبحان موفقیت بزرگ و ماندگار را برای شما آرزومندم.

در ادامه گفته است: هفته دولت هر سال یادآور شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی، رییس جمهوری شهید محمد علی رجایی و نخست وزیر شهید دکتر محمدجواد باهنر است که نماد حقیقی دولتمردی در نظام اسلامی هستند؛ هفته دولت تذکری برای استمرار راه شهیدان رجایی و باهنر، ارتباط مستمر با خداوند، تلاش برای ادای تکلیف و استقامت دولتمردان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی و تأمین نیازهای ملت و البته روز تجدید عهد با رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

عاملی می افزاید: در هفته دولت که نماد همدلی، انسجام و وفاق ملی برای سرافرازی، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است، به فضل الهی، عنایات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، تدبیر جنابعالی و همکاری و اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم استقرار یافته و زمینه چهار سال خدمت و مجاهدت فراهم شد؛ امید است دولت با کار علمی و تخصصی، توجه به شرایط حال و آینده ایران، سخت کوشی، اخلاص، عقلانیت و خدمت صادقانه به مردم همه وجود خود را وقف پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و نیز گره گشایی از مشکلات کشور در این شرایط بحرانی کند.

در بخش دیگری از پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: توجه جنابعالی به اولویت‌های کشور در رفع مشکلات اقتصادی و مقابله عالمانه با بیماری کرونا، ترسیم چشم اندازهای واقع بینانه برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نیز تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در شکل گیری دولت مردمی، توجه به نقش و جایگاه فرهنگ و علم و اقتصاد دانش بنیان، ظرفیت‌های بزرگ و امیدوار کننده‌ای را فراهم آورده است.
به طور حتم جایگاه فرهنگ و علم و فناوری بسیار مهم و زیرساخت راهبردی برای همه موفقیت‌های دولت و ملت به حساب می‌آید. تخصص‌گرایی، خود تعهدگرایی را بدنبال می‌آورد و بطور حتم اثرگذار بر نگرش اقتصادی، سیاسی  و فرهنگی خواهد بود و پیامدهای مهمی را در خلق تمدن نوین اسلامی و دست یابی به اقتصاد مقاومتی و تامین کننده احساس موفقیت و تقویت سرمایه اجتماعی و بطور محوری اعتماد ملی خواهد داشت.

عاملی تاکید می کند: فرهنگ قدرتمند  و تحول و جهش بنیادین در حوزه علم و فناوری موجب فراهم آمدن زیرساخت‌های اساسی و الزامات پایه برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد دانش بنیان و دست یابی به اهداف دولت در گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی است. این مهم جز با تقویت نظام معرفتی دینی، اخلاق اسلامی  و افزایش اعتماد عمومی، ارتقای روحیه جهادی، تقویت مشارکت اجتماعی و استفاده از نظرات نخبگان و عالمان میسور نیست. در این مسیر، احساس افتخار به جمهوری اسلامی ایران و تقویت روحیه “همه با هم و برای هم هستیم” که مهمترین مولفه سرمایه اجتماعی است، اهمیت فرهنگی و اجتماعی تعیین کننده دارد.

این پیام می افزاید: برجسته و روشن است که حل مسائل بزرگ و کوچک و تحول و جهش اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مستلزم “نگاه جامع به پیشرفت و توسعه” است. امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با مسائل بزرگ مواجه هستند و حتی در پیشرفت اقتصادی با مشکل بزرگ عدم تامین عدالت اجتماعی و بزرگ شدن فاصله اجتماعی بین دهک‌های اقتصادی روبرو شده‌اند و از درون نظام‌های سرمایه‌ داری لیبرال، تبعیض نهادینه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی متولد شده است. ظرفیت اندیشه اسلامی و مکتب درخشان اهل بیت علیهم السلام در ریل گذاری برای پیشرفت همه جانبه جامعه با هدف استقرار جامعه اسلامی و رسیدن به مولفه‌های برجسته تمدن نوین اسلامی، مزیت برجسته‌ای است که فهم، تعلیم و توجیه و کاربردی نمودن آن، الگوی جدیدی از حکمرانی موفق را ترسیم خواهد کرد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز دولت و تبریک تشکیل دولت سیزدهم، آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و مشارکت در حوزه‌های ذیربط اعلام کرده و مشتاقانه و با تمام ظرفیت مساعی لازم برای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی و برنامه‌های دولت را بکار خواهد بست.

بدیهی است شورای عالی انقلاب فرهنگی که در راس آن رییس جمهوری قرار دارد با ظرفیت اعضای حقیقی و حقوقی سه قوه، نقش محوری در سیاست‌گذاری، تدوین و تصویب اسناد ملی، نهادسازی‌های جدید، توجه به روندهای نوین پیشرفت و البته راهبری، نظارت و ارزیابی قرارگاهی حوزه علم و فرهنگ دارد.

موسس شورای عالی انقلاب فرهنگی امام خمینی رحمه الله علیه و معمار تدبیر کننده مسیر این شورای مهم، حکیم دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بوده و هست. این شورا با داشتن تجربه چهار دهه کار فکری، تخصصی، چند رشته‌ای و همه جانبه‌نگر، در شرایطی قرار گرفته است که در صورت اجرائی شدن مصوبات آن خصوصا اسناد مهم ملی مثل سند نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی، سند تحول آموزش و پرورش و همچنین سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مصوبات مرتبط با نخبگان کشور، گامی بلند در مسیر تحول و پیشرفت تمدنی ایران عزیز خواهد داشت و این مهم مستلزم تاثیر نهادینه در برنامه‌های پنج ساله کشور و برش‌های استانی مرتبط با آمایش سرزمینی، آمایش علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی است.  

عاملی در پایان ابراز امیدواری می کند: اطمینان دارم با روحیه تحول‌گرا، تخصص‌گرا و تعهد پذیر همراه با محور قرار دادن اسناد مهم ملی کشور، شاهد فصل جدیدی از موفقیت اثرگذار برای آسایش و آرامش ملت شریف ایران خواهیم بود.
از خدای سبحان که آغاز و انجام همه توفیقات بدست اوست، موفقیت و سربلندی جنابعالی و همه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی را مسألت می کنم./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید