کد خبر:44329
پ


مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران مهم‌ترین وظیفه کمیته تگریم ایثارگران است که در قالب کنگره قریب۵هزار دیدار انجام خواهد شد.


مجید صفدریان، مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، اظهار کرد: مسئولیت دو کمیته در دومین کنگره 8000 شهید استان همدان با بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان است.


وی با بیان اینکه کمیته تکریم ایثارگران و کمیته جمع‌آوری آثار شهدا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اظهار کرد: در کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد مربوط به شهدا بخش اعظمی از کار انجام شده است و درصدد هستیم تا عکس‌ها و فیلم‌هایی که از شهدا به جا مانده است جمع‌آوری و از آنها در تهیه تولیدات رسانه‌ای استفاده خواهد شد.


صفدریان بیان کرد: این دست کارها تعطیل‌بردار نیست و قطعا بعد از برگزاری کنگره هم ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه کمیته تکریم ایثارگران سه وظیفه محوری را در دومین کنگره 8000 هزار شهید استان همدان برعهده دارد، گفت: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران مهم‌ترین وظیفه این کمیته است که در قالب کنگره قریب 5000 دیدار انجام خواهد شد.


مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان با تأکید بر اینکه در سطح استان 23 هزار ایثارگر وجود دارد که در طول سال مورد تکریم قرار خواهند گرفت، اذعان کرد:ما فقط به دیدار در منازل اکتفا نخواهیم کرد و حضور ایثارگران در گروه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ما است که به روایت‌گری خاطرات شهدا خواهند پرداخت و نسل جوان از نزدیک با ایثارگران گفت‌گو‌گو می‌کنند.


وی تشریح کرد: پیش‌بینی شده که از اقشار مختلف، مسئولین و جوانان در دیدارهایی که در منازل صورت می‌گیرد، حضور داشه باشد تا تأثیرگذاری این دیدارها در نسل امروز ماندگار باشد و آنها هم با ایثارگری و سبک زندگی خانواده شهدا به خوبی آشنا شوند.


صفدریان از تجلیل و تقدیر از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر خبر داد و گفت: طی برگزاری مراسمی در ایام برگزاری اجلاسیه از نخبگان شاهد و ایثارگر تجلیل خواهد شد که تاکنون 188 نفر در زمینه‌های علمی، کارآفرینی، ورزشی و قرآنی شناسایی شدند.


وی با تأکید بر اینکه معرفی نخبگان به عنوان الگو به جامعه و نسل امروز امری ضروری است ، ابراز کرد: نسل امروز باید ببیند که یک جانباز 70 درصد ما که سلامتی خود را به نظام جمهوری اسلامی هدیه کرده اما امروز بیکار ننشسته و یا فرزندی که پدرش را در کودکی از دست داده اما با زحمات همسران شهدا و همت خودشان توانستند فرد مؤثری در جامعه شوند.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها سومین برنامه محوری ما در کمیته تکریم ایثارگران است که در بیش از 750 گلزار شهدا عطرافشانی و قباروبی در ایام برگزاری اجلاسیه کنگره برگزار خواهد شد.


وی در ادامه درخصوص سامان‌دهی و مرمت گلزار شهدا گفت: این امر به لحاظ شرایط جوی و بارش‌ها ضرورری است لذا در سفر ریاست جمهوری به استان این موضوع پیگیری شد و اعتبار خوبی به آن اختصاص یافت که بخشی از آن انجام شد و بخش دیگر به زودی آغاز خواهد شد.


وی اضافه کرد: به کلیه شهرستان‌ها ابلاغ شده که در کارگروه سامان‌دهی گلزار شهدا این امر با جدیت پیگیری شود و بازسازی از گلزارهایی آغاز شود که بیشترین آسیب را دیده‌اند.


وی در پایان گفت:همه افراد جامعه در هر جایگاهی که قرار دارند باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا به اندازه وسع خودشان تلاش کند و این امر مختص فرد یا دستگاه خاصی نیست چراکه اگر جوانان با سبک زندگی و اندیشه شهدا آشنا شوند و انها را الگوی خود قرار دهند جامعه از هر توطئطه‌ای سالم خواهند ماند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید