کد خبر:1536
پ

رئیس اداره بحران، بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به تجهیز خودروهای امدادی و تانکرهای سیار به تجهیزات زمستانی و به روز نگهداشتن آنها به منظور بهره گیری درشرایط اضطراری در فصل سرد سال گفت: با نزدیک بودن فصل سرما ولزوم آمادگی و ایجاد هماهنگی به منظور اجرای مطلوب طرح زمستانی در همین راستا همانند سنوات گذاشته؛ تمهیدات لازم به منظور مقابله با سرما و یخ زدگی های ناگهانی اندیشیده شده است.

به گزارش روزانه نیوز محمد جواد ملکی با بیان اینکه در راستای مقابله با مخاطرات به وجود آمده در فصل سرما؛ تهیه ، استقرار و آماده به کار نمودن وسایل گرمایشی در محل ایستگاه های پمپاژ و تاسیسات آبرسانی در دستور کار قرار گرفته؛ عنوان کرد: از آنجا که در فصول سرد سال براثر ریزش های جوی با آبگرفتگی ها و بسته شدن مسیرهای مواجه هستیم لذا بازگشایی و لایروبی پلها ومجاری عبور آب درمسیر جاده های دسترسی مخازن و ایستگاه های پمپاژ مورد توجه قرار می گیرد.

ملکی با اشاره به اینکه؛ از دیگر مشکلاتی که پایین آمدن دمای هوا به دنبال دارد یخ زدگی و ترکیدگی لوله و خطوط انتقال می باشد؛ اظهارداشت: در راستای کاهش مشکلات اینچنینی ؛ پوشش مناسب لوله ها و شیرآلات خطوط انتقال و پمپاژ به خصوص ایستگاههای پمپاژ و لوله های ورودی و خروجی مخازن ذخیره آب شرب و نیز لوله هایی که بدون پوشش در فضای باز رها مانده اند عملیاتی می شود.

وی همچینین به آماده به کار نمودن موتورهای ژنراتوردیزل یدک و اضطراری وفعال نمودن اکیپهای ویژه تعمیرات و حوادث اشاره و اعلام کرد: همچنین تخلیه آب الکتروموتورهای تعمیری و یا خارج شده از منابع تامین آب و انتقال آن به انبار و محیط های سربسته نیز پیش از ورود به فصل سرما در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره بحران، بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به توزیع پودر پرکلرین و گاز کلرمصرفی مورد نیاز سه ماهه زمستان؛ به منظور بهره گیری در شرایط اضطراری گفت: درآستانه فصول سرد سال؛ خرید و تجهیز انبارهای ستاد حوادث شهرستانها به اتصالات آبرسانی و سایر اقلامی که ضروری به نظر می رسند نیز همانند سنوات گذشته عملیاتی شد.

وی همچنین به تجهیز خودروهای امدادی و تانکرهای سیار به تجهیزات زمستانی و به روز نگهداشتن آنها به منظور بهره گیری درشرایط بحرانی اشاره کرد.

محمد جواد ملکی همچنین پوشش مناسب درب و منافذ موتورخانه ها، اتاقکهای کلرزنی و انبارهای نگهداری تجهیزات و تاسیسات آب شرب را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و گفت:اصلاح، بازسازی و تعبیه قفل مناسب برای درمخازن ذخیره و منابع تامین آب شرب نیز پیش از ورود به فصل سرد سال عملیاتی می شود.

وی در نهایت ضمن توصیه به مشترکین به منظورایجاد پوشش مناسب برای کنتورهای آب در راستای جلوگیری از یخ زدگی و ترکیدگی عنوان کرد: از آنجا که یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آب، شیرآلات و کنتورها در زمستان علاوه بر ایجاد مشکلات، هزینه های اضافی تعمیر این تأسیسات را بر مشترکین و شرکت آب و فاضلاب روستایی تحمیل می کند لذا با رعایت موارد ایمنی و به کار بستن شیوه های مناسب می توان از یخ زدگی کنتور و انشعابات آب در فصل سرد سال جلوگیری کرد.

ملکی همچنین به تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی در خصوص نگهداری از لوله و تاسیسات و کنتور آب در روستاها خبر داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید