کد خبر:1104
پ

رئیس اداره نظارت بر طرح های آب و فاضلاب روستایی استان همدان با اشاره به پیشرفت فیزیکی 98درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب روستای ارزانفود؛گفت: این پروژه طی ماه های پیش رو و احتمالا در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش روزانه نیوز آرش مرادی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره نظارت بر طرح های روستایی درنیمه نخست سال جاری اظهارداشت: درحال حاضر در 10 شهرستان تابعه استان همدان 122 قرارداد در دست اقدام  می باشد.

وی با بیان اینکه برمبنای پروژههای در حال اجرا؛ از ابتدای سال جاری تا کنون توانستیم حفاری 19 چاه را در روستاهای زیرمجموعه استان به اتمام برسانیم؛ خاطر نشان کرد: در بازه زمانی شش ماهه؛ کف کشی و لایروبی سه حلقه چاه، و تجهیز 11 حلقه چاه دیگر نیز عملیاتی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری نصب دو مورد سیستم هشداردهنده و 80 متر فنس کشی اجرایی شد؛ گفت:لایروبی و بهسازی 5 دهنه چشمه؛ نصب 377 مورد شیرآلات و نصب یک هزارو 431 انشعاب در بازه زمانی مذکور عملیاتی شده است.

مرادی همچنین  به اصلاح و توسعه 29 کیلومتر شبکه آبرسانی  اشاره کرد و یادآورشد: در نیمه نخست سال جاری اجرای 25 کیلومتر خط انتقال و سه و نیم کیلومتر خط برق امکان پذیر شد.

وی بااشاره به احداث دو ایستگاه پمپاژ با ظرفیت یک لیتر در ثانیه در روستاهای نعمت آباد و فتح آباد اضافه کرد: دو ایستگاه مذکور به زودی وارد مدارخواهند شد؛ ضمن اینکه در بازه زمانی یاد شده ساخت 675 متر مکعب مخزن عملیاتی شده که 50 درصد از مخازن مذکور تا کنون وارد مدار شده است.

وی همچنین با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: در حال حاضر نیز حفرچندین چاه به همراه اجرای 20 کیلومتر شبکه آبرسانی در حال انجام است.

رئیس اداره نظارت بر طرح های  آب و فاضلاب  روستایی استان همدان با اشاره مجموعه اقدامات انجام شده در راستای ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب، گفت:در این رابطه روستاهای ارزان فودف ابرو و یلفان جزء روستاهای دارای اولویت ما بودند که در حال حاضر تصفیه خانه روستای ارزان فود با پیشرفت فیزیکی 98 درصد آماده بهرهبرداری است.

وی افزود: همچنین تصفیه خانه روستای ابرو با پیشرفت فیزیکی 30درصد در دست انجام است که در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد ضمن اینکه تصفیه خانه فاضلاب روستای یلفان هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی 30درصد می باشد که انتظار می رود تا پایان سال جاری این پروژه نیز به بهر برداری برسد.

وی با اشاره به روستای چشین گفت: در حال حاضر 3کیلومتر از خط انتقال فاضلاب به کلکتورشهر در این روستا اجرایی شده که در صورت نبود معارض انتظار می رود این پروژه نیز در سال 99 وارد مدار شود.

مرادی با اشاره به مجموع اعتبارات ابلاغی افزود: گاها اعتبارات تخصیصی دیرهنگام موجب می شود تا فصل کاری را در استان از دست بدهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید