کد خبر:44588
پ

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: آمادگی کامل برای ارایه خدمات در ابعاد مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان و امدادرسانی به ۲ میلیون زائر خانه خدا را داریم.

پیرحسین کولیوند در یادواره شهدای امدادگر هلال احمر استان همدان افزود: همچنین این جمعیت آمادگی و تمهیدات لازم برای خدمات دهی مناسب به بیش از ۲۰ میلیون زایر در مراسم اربعین امسال را اندیشیده است.

او گفت: پارسال هلال احمر ایران عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را بین ۱۰۹ کشور کسب و سه کرسی مدیریتی را از صلیب سرخ گرفت یعنی هم اینک به عنوان عضوی از شورای معاونان در تصمیم گیری‌ها مشارکت دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: با وجود همه این خدمات بشردوستانه و امدادی، اما دشمنان با غبار آلود کردن فضا اجازه بازتاب خدمات هلال احمر را نمی‌دهد.

کولیوند با وجود اینکه ایران درگیر رخداد‌های طبیعی همچون سیل و زلزله بود، اما هلال احمر این کشور در سیل پاکستان، زلزله افغانستان، زلزله ترکیه و سوریه جزو اولین کشور‌هایی بود که برای ارائه خدمات ورود کرد.

او افزود: با وجود حضور چند برا بری تیم‌هایی از رژیم غاصب اسرائیل در ترکیه برای امداد رسانی، اما میزان خدمات نیرو‌های هلال احمر ایران بسیار بیشتر از رژیم اشغالگر قدس بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: خدمات شایسته امدادگران هلال احمر موجب تقدیر مکتوب صلیب سرخ جهانی در بین ۱۰۰ کشور حاضر در ترکیه شد و اردوغان رییس جمهور ترکیه عالی‌ترین نشان فداکاری و خدمت را به همراه ۲ لوح تقدیر به هلال احمر ایران تقدیم کرد.

کولیوند با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ایران همواره در کار‌های امدادی و حوادث کمک حال هلال احمر بوده است تصریح کرد: مسئولان ترکیه با دیدن ژنرال‌های ایرانی که دوشادوش امدادگران در حال برپا کردن چادر و انجام خدمات امدادی و درمانی برای تسکین آلام آسیب دیدگان بودند متعجب شدند.

او گفت: باید با خدمت صادقانه، ارادت خود را به شهدا نشان داد و امروز جمعیت هلال احمر صادقانه و ایثارگرانه در حال خدمت رسانی به مردم است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه شهدا مشمول نعمت الهی هستند افزود: برگزاری کنگره شهدا یک خواسته قلبی است و امروز در مسیر قدردانی و شکر گذاری هستیم تا بگوییم خدمات شما فراموش نمی‌شود.

کولیوند تصریح کرد: امدادگران، نجات گران و داوطلبان هلال احمر رهرو راه شهدا هستند و در دوران دفاع مقدس با روحیه ایثارگرانه در خط مقدم و بعد از آن در پشتیبانی و شناسایی مفقودین و اسرا تلاش کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید