کد خبر:1141
پ

نمایش «نَقل سُرخ» تولید حوزه هنری استان همدان، با قرار گرفتن در بین 15 تئاتر برتر در سطح کشور به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد راه یافت.

به گزارش روزانه نیوز سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با اعلام این خبر گفت: هیئت بازبینی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد، متشکل از سید حسین فدایی حسین، سید قاسم قوامی، سینا دلشادی در جلسه انتخاب و بازبینی، تئاتر «نَقل سُرخ»  به کارگردانی مصطفی کرمی راسخ را جزء 15 اثر برترکشور اعلام کردند.

محمدرضا باباخانیان با تاکید بر اهمیت تئاتر بچه های مسجد، تولید آثار ارزشی از سوی گروه های نمایشی در مساجد را نیاز جدی جامعه امروز دانست و تصریح کرد:  از درون همین نمایش های مسجدی، افرادی متعهد و مستعد کشف و به فضای تئاتر حرفه ای معرفی می شوند که خارج از زرق و برق های رایج برخی از نمایش ها، آثاری ارزشی، خلاقانه، تاثیرگزار و مبتنی بر محتوای متن های مذهبی و آموزشی ارائه خواهند کرد.

وی مسجد را خاستگاه جوانان و نوجوانان هنرمند متعهد و ارزشی خواند و افزود: مساجد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت هستند باید به پایگاهی برای پرورش نوجوانان و جوانان هنرمند ارزشی و متعهد تبدیل شود و تئاتر بچه های مسجد در سراسر کشور برای تحقق این هدف گام بر می دارد.

باباخانیان در ادامه به تمرکز واحد نمایش حوزه هنری استان همدان بر تئاتر بچه های مسجد خبر داد و گفت: واحد نمایش حوزه هنری آماده همکاری هر چه بیشتر با کانون های مساجد استان همدان برای تولید نمایش های مذهبی، اجتماعی و آموزشی است.

نمایش «نَقل سُرخ» نوشته آرش عباسی و کارگردانی مصطفی کرمی راسخ، با مضمونی مذهبی، روایت شهادت حضرت عباس(ع) را از زبان یک مشک آب بیان می کند.

گفتنی است چهاردهیمن جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد اواخر آبان ماه سال جاری در قزوین برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید