کد خبر:2241
پ

به گزارش روزانه نیوز به نقل از سپاه نیوز، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در مراسم  آغاز رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک  و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه، به صورت ویدیو کنفرانس با قرارگاه‌های منطقه ای این نیرو  در سراسر کشور از جمله سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی و کردستان ارتباط زنده  برقرار و از میزان  آمادگی قرارگاه‌ها برای انجام رزمایش و عملیات پاکسازی محیط های هدف گذاری شده کسب اطلاع کرد.

سردار پاکپور درباره این رزمایش گفت: این رزمایش یک عملیات میدانی و واقعی است که هم تمرین دفاع بیولوژیک بوده  و هم کمک به پاکسازی مناطق آلوده و همکاری و مشارکت با وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مقابله با این ویروس و نیز درمان بیماران به شمار می رود.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌هایی که برای مدیریت و مقابله با کرونا  از سوی وزارت بهداشت در زمینه های  تجمعات، رعایت فاصله‌ها و بکارگیری ابزار تعیین  شده همه نیروها و یگانهای شرکت کننده در رزمایش باید مجهز باشند که اگر در محیط‌های آلوده قرار گرفتند خود دچار آلودگی نشوند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: این رزمایش و همه اقدامات پیش بینی شده باید با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و در استان‌ها با هماهنگی ستاد مبارزه با ویروس کرونای استانی باشد و در این راستا دستورالعمل‌های مقتضی نیز به واحدهای عملیاتی ابلاغ شده است.

رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک  و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور سردارسرتیپ پاسدار محمد پاکپورفرمانده نیروی زمینی سپاه در تهران و ۳هزار نقطه دیگر از کشور، با مشارکت یگان‌های جنگ نوین نیروی زمینی سپاه و بسیج آغاز شد.

در این رزمایش ۱۰۰ یگان نیروی زمینی در قالب ۱۰ قرارگاه منطقه ای در سراسر کشور ، عملیات پاکسازی و ضد عفونی کردن اماکن و معابر عمومی،مراکز تفریحی، بیمارستان ها،پایانه های مسافری و… را تا هنگام ریشه کن شدن بیماری ویروس کرونا انجام می‌دهند.

این رزمایش با هماهنگی ستاد ملی مدیریت و  مبارزه با کرونا و متناسب با سیاست‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح و  دربرگیرندگی کل سپاه، با محوریت نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید