کد خبر:1178
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه رسانه ها باید مشکلات مردم را مطالبه گری کنند، گفت:چشم یک ساختار و سیستم آن رسانه ها هستند، آنها مشکلات را عنوان کنند قطعا ما پیگیر می کنیم زیرا رسالت ما قدم برداشتن به جلو است و تلاش همه بر این است که روز به روز ارتقا و پیشرفت روز افزون پیدا کنیم.

به گزارش روزانه نیوز دکتر رشید حیدری‌مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اطلاع رساني از مهم ترين کارکرد رسانه ها است  و اين رسانه ها هستند که زمينه دسترسي به اطلاعات و اخبار را فراهم نموده و افراد جامعه اطلاعات لازم را از طريق رسانه ها به دست مي آورند، گفت: رسانه هاي جمعي به عنوان يک قدرت اثر گذار در جهت تقويت وحدت و همگرايي و پیشرفت های علمی و فرهنگی بر محور مشترک مي تواند نقش بي بديل ايفا نمايد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد دانشجویان با ملیت غیرایرانی به 237 دانشجو رسیده که کمتر از 20 نفر آنها دانشجویان بورسیه هستند، اضافه کرد: دانشجویان خارجی تا دو سال اول تحصیلتشان در دانشگاه های کشور می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و در ادامه تحصیل باید با زبان فارسی آشنا شوند و این زبان را به عنوان میراث ملی ما بیاموزند، و حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه به عنوان پدیده ای مثبت است که علاوه بر ورود ارز سطح کیفی دانشگاه را نیز ارتقاء خواهد داد و نیاز به فرهنگسازی دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در ادامه نشست با بیان اینکه مهارت هایی چون یادگیری تافل برای پذیرش اساتید در دانشگاه های بین المللی درنظر گرفته شده و علاوه بر آن لازم است سایر افراد جامعه نیز با افزایش ارتباطات خود با دانشجویان خارجی سطح کاربرد زبان انگلیسی خود را ارتقاء دهند، گفت: روند تبدیل به دانشگاه های نسل سوم و بین المللی در حدود پنج سالی است که آغاز شده و تعداد رشته مقاطع به ۱۳۰ رشته ارتقاء یافته است.

دکتر فرهاد فراهانی افزود: تعداد رشته های دستیاری و دندانپزشکی ۱۹ رشته است و امسال ۱۰۰ رشته داریم که رشته هایی چون پزشکی قانونی و تغذیه را نیز شامل می شود .

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: فعالیت این معاونت از تابستان آغاز شده و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بهبود فضای خوابگاه، سلف سرویس و سالن های ورزشی دانشگاه هزینه شده است.

دکتر سیده زهرا اصغری با بیان اینکه روزانه ۳۵۰۰ پرس غذا در سلف دانشگاه توزیع می شود و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای آشپزخانه سلف هزینه شده است، گفت: تعداد دانشجویان دختر و پسر را اعلام کرد و گفت: ۱۴۰۰ دانشجوی دختر و ۱۰۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه های دانشگاه اسکان داده شده اند و حتی به دانشجویان متقاضی خوابگاه استان همدان نیز خوابگاه تعلق گرفته است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید