کد خبر:44456
پ

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر از رشد ۲۶ درصدی رشد صدور پروانه های بهره برداری صنعتی در این استان داد.

به گزارش روزانه نیوز، احمد شانیان در جلسه شورای اداری استان که در شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: فضای اقتصادی و صنعتی استان بی سابقه و بی نظیر است و این دستاورد را مرهون حمایت‌های بی دریغ استاندار همدان و رهنمودهای آیت الله شعبانی نماینده معزز ولی فقیه در استان و پیگیری های مستمر نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی به رشد ۲۶ درصدی صنعت استان همدان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: آمار و گزارش‌های وزارت سمت گواه این جهش صنعتی است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان افزود: طبق آمار گمرک در این بازه زمانی شاهد رشد صادرات هستیم به گونه ای که در قیاس سال ۱۴۰۱ با مدت مشابه قبل ۲۰۰ درصد رشد صادرات محصولات صنعتی و معدنی داریم‌.

شانیان خاطرنشان کرد: افزون بر ۱۰۰ واحد صنعتی و معدنی تعطیل استان در دولت سیزدهم احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی همچنین به رشد چهار برابری وصول حقوق دولتی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۴ میلیارد تومان از این محل وصول شد که به ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان سرمایه گذاری ایمیدرو در استان همدان را در طول انقلاب بی سابقه دانست و گفت: در اسدآباد و نهاوند این مهم محقق شده و برای معادن اشوند و پلی متال گواهی اکتشاف صادر شده است.

شانیان با بیان اینکه تویسرکان قطب داروی کشور محسوب می شود تاکید کرد: رشد صنعت این شهرستان زبانزد است و دیگر مناطق استان نیز هر کدام در چند زمینه قابلیت توسعه صنعتی دارند.

وی ادامه داد: رشد ۸۴۰ درصدی پرداخت تسهیلات روستایی و حمایت از خوشه های صنعتی و تبدیل استان به قطب فولاد از محل پساب فاضلاب از دیگر توفیقات استان همدان در بخش تولید است که مدیرکل صمت در ادامه به آن اشاره کرد.

مدیر کل صمت گفت: توسعه صنعتی و بهبود اوضاع اقتصادی ‌استان نیازمند تعامل و مساعدت مستمر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید