کد خبر:39446
پ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: امسال برای پوشش بیمه ای ۲۵ هزار روستایی و عشایر استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش روزانه نیوز ،به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان بر اساس ابلاغ سهمیه استان از سوی ستاد کشوری ثبت نام ۲۵ هزار نفر از روستاییان و عشایر در سطح شهرستان‌ها برای امسال هدف گذاری شده است.

مهدی سماواتی افزود: پنج هزار و ۷۰۰ روستایی و عشایر همدانی در ۶ ماهه نخست امسال در صندوق بیمه اجتماعی عضو شدند و بیمه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز تمدید شده است.

اکنون ۱۳۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ خانوار ماهانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می‌کنند.

او پوشش گسترده بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در روستا‌ها و مناطق عشایری استان را از اهداف اصلی صندوق در سال ۱۴۰۱ بیان کردو افزود: زنان و مردان با سن ۱۸ تا ۵۰ سال امکان ثبت نام در صندوق را دارند و هیچگونه محدودیتی برای اعضای خانوار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در تیر ماه امسال گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تاکنون در همه شهرستان‌ها ستاد با هدف تبیین صندوق و مزایای صندوق برای مسئولان و حمایت دستگاه‌ها از صندوق در روستا‌ها است و ائمه جماعات، دهیاران، بهورزان، شورا‌ها و معتمدان مهمترین افراد در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگی سازی هستند.

سماواتی با بیان اینکه برترین شهرستان‌های استان طی  ۶ ماه سال بر حسب سهمیه بیمه شدگان به ترتیب شهرستان بهار با ۳۰ درصد، فامنین با ۲۶ درصد و همدان با ۲۴ درصد بوده است افزود: براساس تعداد بیمه شدگان، شهرستان‌های همدان، ملایر و کبودرآهنگ بیشترین تعداد بیمه شدگان را به خود اختصاص دادند.

او گفت: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه عشایری استان زیرپوشش صندوق قرار دارند که در کشور از لحاظ ضریب پوشش بیمه، رتبه سوم جذب عشایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان از رشد ۳۹۶ درصدی ثبت نام بانوان از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: این موضوع شناخت بهتر بانوان روستایی از صندوق روستای و عشایر و آینده نگری درست آن‌ها را نشان می‌دهد.

سماواتی تصریح کرد: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود و هر فرد زن و مرد با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می‌تواند نسبت به ثبت نام و عضویت خود اقدام کند.

جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهر‌های زیر ۲۰هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهر‌های با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

همچنین رانندگان برون شهری در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، همه مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلین صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید