کد خبر:44326
پ


نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام گفت: مقدمه ماندگاری و جاودانگی دین بسته به روحیه جهادی است؛اگر فرهنگ ایثار کمرنگ شود رفته رفته دین در جامعه کمرنگ خواهد شد.


به گزارش
روزانه نیوز، حجت‌الاسلام نجاری، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام در جلسه هماهنگی دومین کنگره 8000 شهید استان همدان با حضور مسئولین برخی از کمیته‌های 23گانه اظهار کرد: بزگداشت فرهنگ شهدا و یاد شهدا امری ضروری است چه به لحاظ دینی، چه اجتماعی و چه ملی همه موظف هستند که یاد شهدا را زنده نگه دارند و اجازه ندهند نام و یاد آنها در جامعه کمرنگ شود.


وی ادامه داد: در طول تاریخ ثابت شده که هرگاه در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ دیده شد الطاف الهی در جامعه بیشتر شد و هرگاه عطر و بوی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شد الطاف الهی نیز در جامعه کمرنگ شد لذا ارتباط مستقیم بین تقوین روحیه جهاد، ایثار و شهادت و ریزش رحمت الهی وجود دارد.


حجت‌الاسلام نجاری اذعان کرد: مقدمه ماندگاری و جاودانگی دین بسته به روحیه جهادی است؛اگر فرهنگ ایثار کمرنگ شود رفته رفته دین در جامعه کمرنگ خواهد شد و استمرار نظام و انقلاب اسلامی بسته به تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است لذا رهبر انقلاب بیشترین اهتمام را به این امر دارند.


وی گفت: : مقام معظم رهبری به برگزاری این کنگره ها عنایت ویژه ای دارند و حتی در شرایط سخت کرونایی که به هیچکس اجازه ملاقات ندادند ستاد برگزاری کنگره شهدا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نزد ایشان برگزار می شد.


نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین علیه‌السلام ادامه داد: از بدو ورودم به استان همدان کار کنگره را در اولویت کاری خود قرار دادم چراکه برکت کار است و کار برای شهدا را وظیفه دینی و ملی خودم می‌دانم.


حجت‌الاسلام نجاری افزود: درخصوص دومین کنگره 8000 شهید استان همدان محوریت کار باید با سردار فرجی باشد که دارای تجارب ارزشمند است و همه معاونت‌ها در سپاه‌انصارالحسین علیه‌السلام نیز موظف هستند همه توان و ظرفیت خود را در برگزاری دومین کنگره ملی 8000 شهید به کار گیرند.


وی بیان کرد: ما به صورت هفتگی در ستاد اجرایی کنگره حضور خواهیم داشت و با جدیت کارها را دنبال خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد: فعال شدن کمیته روحانیت در ستاد کنگره ضروری است و باید از ظرفیت طلاب بسیجی استفاده شود و طلاب بدانند که کمیته‌ای مختص روحانیون درحال فعالتی است و بخشی از کنگره به شهدای روحانیون اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید