کد خبر:36065
پ

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با کمبود ۲۲۰ هزار نیروی معلم مواجه است، گفت: در سال تحصیلی جدید که همه مدارس حضوری می‌شوند کمبود معلم را احساس خواهیم کرد.

به گزارش روزانه نیوز،حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌:با اشاره به کمبود معلم در کلاس‌های درسی همدان اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته 2 هزار و 6 کلاس درس ‌مدارس همدان بدون معلم بود بنابراین ‌باید تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

نماینده مردم‌ همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با کمبود 220 هزار نیروی معلم مواجه است، افزود: در دو سال گذشته به خاطر غیر حضوری بودن مدارس، کمبودها چندان محسوس نبود اما در سال تحصیلی جدید که همه مدارس حضوری می‌شوند کمبود معلم را احساس خواهیم کرد.

فلاحی با اشاره به اینکه فضای آموزشی به اندازه کافی داریم‌ اما معلم نداریم، تصریح کرد: پیشنهاد بنده به مسئولین این است که شیفت مخالف مدارس را در اختیار نیروهای جهادی و ارزشی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه در استان با کمبود مدارس غیرانتفاعی مواجه هستیم، گفت: اگر نیروهای جهادی واجد شرایط به کارگیری شوند و مجوز تاسیس مدارس غیرانتفاعی را دریافت کنند، بخشی از دانش‌آموزان مدارس دولتی به سمت مدارس غیراتفاعی می‌روند و بار مدارس دولتی کمتر می‌شود.

فلاحی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی برای بحث مجوز تاسیس مدارس غیرانتفاعی وجود ندارد، گفت: به مدارس نامه زدیم تا شیفت مخالف را در اختیار ما قرار دهند. استفاده از شیفت مخالف مدارس، علاوه بر اینکه ضوابط را دارد، از نظر اجاره‌بها هم به صرفه است و می‌تواند به عنوان درآمدی برای آموزش و پرورش باشد.

فلاحی افزود: با توجه به شرایط موجود، تنها راه عبور از مشکل کمبود معلم، تاسیس مدارس غیر انتفاعی با کمک نیروهای جهادی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید