کد خبر:4177
پ

به گزارش “روزانه‌نیوز”، حمیدرضا حاجی بابایی با قدردانی از زحمات وزارت آموزش وپرورش برای برنامه ریزی و استفاده از فرصت های مختلف جهت پیشگیری از تعطیلی آموزش علی رغم تعطیلی فیزیکی مدارس گفت: فرهنگیان و اولیای دانش آموزان از سراسر کشور در تماس های تلفنی از ابهامات و بلاتکلیفی درباره نحوه  فعالیت مدارس از شنبه 15 شهریور سخن می گویند؛ در وهله اول شاید آموزش های دیجیتالی و مجازی پاسخگوی نیاز همه دانش آموزان نباشد اما سال گذشته بحرانی به سیستم آموزش جهان تحمیل شد که وزارت آموزش و پرورش با برنامه ریزی و تلاش های فرهنگیان توانست پاسخ خوبی در آن وضعیت خاص بدهد. برای سال تحصیلی جدید هم آموزش و پرورش فرصت خوبی برای تدارک برنامه های خود داشته است.
وی تاکید کرد: انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش به گونه ای برنامه هایش را برای سال تحصیلی جدید تدوین کرده باشد که  ایجاد زمینه برای دسترسی همه دانش آموزان کشور به آموزش وپرورش کارآمد و متعالی منجر به تربیت چند ساحتی و  اعتلای  عدالت آموزشی با دسترسی یکسان چه از نظر کمی و چه به صورت کیفی شود. در این راستا دو مولفه حیاتی حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان و خانواده هایشان و آموزش و پرورش عادلانه و دسترسی همه اقشار در تمام دوره های تحصیلی به آن بسیار مهم بوده و باید تضمین شود.
حاجی بابایی درباره حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس کشور گفت: در این باره مرجع تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا است که باید ورود جدی داشته و موضع خود را با رعایت تمام جوانب، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان و لزوم پیشگیری از وقفه آموزشی به صورت شفاف و روشن اعلام کند، آموزش و پرورش نیز موظف به رعایت نظرات ستاد کرونا است؛ لذا از ستاد مبارزه با کرونای کشور درخواست دارم که با توجه به ابهامات و بلاتکلیفی های موجود و در راستای تعیین تکلیف مردم در اسرع وقت ورودی جدی کرده و حتی در صورت نیاز وضعیت دانش آموزان را به صورت استانی و منطقه ای مشخص کند.
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: فراکسیون فرهنگیان آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی از وزارت آموزش و پرورش در استفاده از تمام ظرفیت های موجود و مورد نیاز آموزش وپرورش در راستای حفظ سلامت دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده های آن ها و ایجاد عدالت آموزشی در چارچوب دستورالعمل های ستاد کرونا اعلام می کند.
حاجی بابایی خاطر نشان کرد: طرح موضوع حضور داوطلبانه دانش آموزان نیز تنها در صورتی قابل توجیه است که تمام آموزش ها در مدرسه کاملا به صورت مجازی برای سایر دانش آموزان ارائه شود یعنی همه دانش آموزان کشور بتوانند انتخاب کنند که در صورت حضور نیافتن در مدرسه با آموزش مجازی از هیچ مبحثی جا نمی مانند. البته در عمل این رویکرد به جز مراکز استان ها و شهرستان ها در سایر مناطق کشور به ویژه مناطق دور و محروم قابلیت اجرایی ندارد. با توجه به چنین شرایطی لازم است وزیر آموزش وپرورش برای روشن شدن وضعیت بازگشایی مدارس در اسرع وقت با هماهنگی و حضور رئیس ستاد مبارزه با کرونا برنامه نهایی را اعلام کند.
وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی فعالیت های آموزش و پرورش باید ستاد مبارزه با کرونا به صورت واضح و شفاف مسئولیت حفظ سلامت دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها را بر عهده گیرد. ما در برنامه های آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا هیچ دخالتی نکرده و از تصمیمات معقول پشتیبانی می کنیم اما در عین حال هیچ مسامحه و کوتاهی و سهل انگاری درباره مخاطرات احتمالی برای سلامت دانش آموزان ، فرهنگیان و خانواده ها را نپذیرفته و نسبت به آن کوتاه نخواهیم آمد.
حاجی بابایی در پایان گفت: ما از تمامی پروتکل های دقیق بهداشتی برای حفظ سلامت مردم حمایت کرده و برای اجرایی شدن آنها نهایت مساعدت را داریم و در آینده نیز کمک خواهیم کرد و معتقدیم اگر ستاد مبارزه با کرونا مسئولیت برنامه های آموزش وپرورش را بر عهده گیرد باید به طور کامل از آن حمایت شود با همین نگاه بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان را منوط به مصوبه و اعلام نظر ستاد مبارزه با کرونای کشور می دانیم./ ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید