کد خبر:33018
پ

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه انتظار جامعه علمی کشور از سازمان بیش از پیش است، گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت، تلاش برای رفع آسیب‌ها و تقویت سازمان محیط زیست باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روزانه نیوز علی سلاجقه در بازدید از پژوهشکده محیط زیست بر لزوم مرجعیت این پژوهشکده در مسائل محیط زیست کشور تاکید کرد و خواستار نقش‌آفرینی بیشتر  پژوهشکده محیط زیست برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی سازمان حفاظت محیط زیست شد.

وی اظهارداشت: راهنمایی و کمک‌های علمی و فنی پژوهشکده به دفاتر تخصصی سازمان نیز باید در اولویت کارها باشد.

سلاجقه با اشاره به لزوم پاسخگویی این پژوهشکده به نیازهای سازمان حفاظت محیط‌زیست، افزود: باید با کمک یکدیگر بر مشکلات و چالش‌های پیش رو غلبه کنیم و بخش‌های مختلف سازمان باید نیازهای علمی تحقیقاتی و آموزشی خود را به پژوهشکده ارسال کنند.

در جریان این نشست، جلیل بادام فیروز، رئیس پژوهشکده محیط زیست با بیان اینکه سه مرحله ایجاد، تثبیت و کارایی و اثربخشی برای پژوهشکده تعریف شده، افزود: از سال ۱۴۰۰ اقدام‌هایی در بخش کارایی و اثربخشی شروع شده است.

وی گزارشی از عملکرد چهار ساله پژوهشکده و فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو ارائه کرد و افزود: اجرای بیش از  ۴۰ پروژه تحقیقاتی، تالیف و ترجمه هشت عنوان کتاب، انتشار بیش از ۸۵ مقاله علمی، برگزاری ۵۷ نشست تخصصی و انجام بیش از ۱۵۱ فعالیت آزمایشگاهی بخشی از عملکرد پژوهشکده بوده است.

بادام فیروز با اعلام اینکه ساختار نیروی انسانی پژوهشکده از لحاظ علمی و تجربی از بهترین بخش‌های محیط زیست کشور است، به آمادگی پژوهشکده برای حل چالش‌ها و معضلات زیست محیط کشور تاکید و پیشنهاداتی جهت کارایی و اثربخشی پژوهشکده ارائه کرد.

رئیس پژوهشکده محیط زیست نکاتی درباره روند شکل‌گیری و انحلال دانشکده محیط زیست و آخرین وضعیت آموزش‌های محیط‌بانی و ضمن خدمت کارکنان سازمان محیط زیست مطرح کرد./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید