کد خبر:37422
پ


مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان اولویت دولت در حوزه اقتصادی را اجرای بند الف تبصره ۱۸ عنوان کرد و گفت: بهمن سال گذشته این بند به بانک ها ابلاغ شد که سهم استان همدان از این محل سه هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال بود.

به گزارش روزانه نیوز، هوشنگ حیدرنژادیان با بیان اینکه تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال از سوی بانک کشاورزی به حساب گندمکاران این استان واریز شده است، افزود: ۲۸۳ هزار و ۶۹۴ تن محصول راهبردی گندم تاکنون به مبلغ ۳۲ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون نیمی از مبلغ گندم معادل ۱۶ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال از طلب گندمکاران توسط بانک کشاورزی استان پرداخت شده است و مابقی نیز با تامین منابع مالی پرداخت می شود. 

حیدرنژادیان با بیان اینکه سه بانک کشاورزی، توسعه و تعاون و صندوق کارآفرینی امید مجری اجرای این بند شدند ادامه داد: بانک کشاورزی همدان از این محل به ۵۳ طرح یک هزار و  ۱۲۸ میلیارد ریال پرداخته کرده است که این تسهیلات به طرح های گلخانه ای، واحد پرورش ماهی و واحدهای دامی در قالب سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد طرح های مصوب ۲۵ طرح به مبلغ ۷۷۵ میلیارد ریال است که با پرداخت این رقم در مجموع پرداختی بانک کشاورزی استان از محل بندالف تبصره ۱۸ به ۷۸ طرح یک هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال می رسد که معادل ۵۰ درصد اعتبار تخصصی به استان است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: به دنبال اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، ماموریت ویژه ای به بانک کشاورزی برای فراهم کردن امنیت غذایی با پرداخت تسهیلات واحدهای دامی صنعتی و سنتی محول شد که در بخش پرداخت تسهیلات به واحدهای خرد سنتی، ۹۲۴ فقره دامدار کارت به میزان ۳۰۳ میلیارد ریال صادر شد.

حیدر نژادیان ادامه داد: در بخش صنعتی نیز به ۲ هزار و ۵۵۳ فقره تسهیلات به میزان۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال پرداخت شد که شامل۸۴ درصد برنامه تعهدی بانک کشاورزی استان همدان می شود همچنین ۱۳۱ میلیارد ریال به ۲۸۱ طرح مصوب در شُرف پرداخت است.

وی بیان کرد: از دیگر اولویت های بانک کشاورزی پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری است که چهارماهه امسال ۴۹۵ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ۶۸۳ میلیارد ریال و ۳۰۵ فقره تسهیلات فرزند آوری به میزان ۱۳۵ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان اظهار داشت: این بانک چهار ماهه ابتدای سالجاری در مجموع ۱۱ هزار و ۶۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۸۸ درصد و مبلغ ۱۱۲ درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید