کد خبر:40261
پ

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان گفت: اولویت‌های لایحه بودجه سال آینده شهرداری همدان باید بر اساس سیاست‌های کلی نظام (ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری)، بیانیه گام دوم انقلاب و اسناد بالادستی باشد.

به گزارش روزانه نیوز، «اکبر کاوسی‌امید» روز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان اظهار داشت: شهرداری همدان لایحه بودجه سال آینده را با رعایت الزام‌ها و اولویت‌های تعریف شده در راستای اجرای قانون اساسی، حداکثر تا ۳۰ دی‌ماه سال جاری برای بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر همدان ارائه دهد.

وی افزود: توجه به محله محوری و برقراری عدالت شهری در تخصیص منابع و ارایه خدمات به ویژه در مناطق کم برخوردار، تهیه پیوست‌های فرهنگی و کالبدی اسلامی- ایرانی، اجتماعی و محیط زیستی طرح‌ها و ارتقای مشارکت اجتماعی از دیگر موارد مورد تاکید در بودجه سال آینده شهرداری است.

کاوسی امید خواستار کاهش وابستگی بودجه به فروش ملک و صدور پروانه‌های ساختمانی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و رکود ساخت‌وساز و جایگزین کردن آن‌ها با استفاده از ظرفیت قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها شد.

وی ادامه داد: اهتمام به چابک‌سازی و اصلاح ساختار نیروی انسانی شهرداری و کاهش تصدی‌های غیرضروری و عدم جذب نیروهای غیرمتخصص و بدون برنامه و جایگزینی نیروی متخصص از طریق آزمون استخدامی سازمان شهرداری‌های کشور باید در بودجه مد نظر قرار گیرد.

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان تاکید کرد: توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، آموزه‌های قرآنی و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی در فضاهای عمومی و برنامه‌ریزی‌های شهرداری با رویکرد مسجد محوری و استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مدیریت شهر در راس سیاست‌های بودجه قرار دارد.

کاوسی‌امید توسعه زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر و تکمیل فرآیندهای شهرداری الکترونیک را مورد توجه دانست و گفت: توجه جدی به توسعه حمل‌ونقل عمومی، استفاده از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در راستای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات و طرح‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و توجه ویژه به حفظ بافت تاریخی شهر همدان و بناهای واجد ارزش مورد تاکید است.

وی گسترش اماکن مذهبی و بقاع متبرکه با معرفی میراث معنوی، استفاده از نمادهای ملی و شعائر دینی، ساماندهی سیما و مبلمان شهری الهام بخش، مبتنی بر هویت ایرانی و اسلامی بر اساس سه مولفه دارالمومنین، دارالمجاهدین و پایتخت تاریخ وتمدن ایران را از دیگر اولویت‌های مورد تاکید در لایحه بودجه سال آینده مدیریت شهری عنوان کرد.

بودجه امسال شهرداری همدان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان مصوب شده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید