کد خبر:37603
پ

شهردار همدان گفت: هم زمان با سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان همدان میز ارتباط مردمی شهرداری همدان، به منظور پاسخ گویی به سوالات و رسیدگی به شکایات و مشکلات مردم در این حوزه تشکیل شد و بالغ بر یک هزار مراجعه به میز خدمت شهرداری شکل گرفت.


به گزارش
روزانه نیوز ، با توجه به سیاست‌های مردمی دولتِ سیزدهم به ریاست آیت‌ا… دکتر سید ابراهیم رئیسی و همچنین پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و در بین مردم بودن، رئیس جمهور در سی امین سفر استانی خود به منظور دیدار با مردم و همچنین رفع مشکلات و مسائل آن‌ها به همدان سفر کرد که در این سفر شهرداری همدان با برپایی میز خدمت پاسخ گوی مشکلات مردم بود.
سید مسعود حسینی شهردار همدان در این باره گفت: کار و خدمت جهادی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و پاسخ گویی به مطالبات آنان در دولت سیزدهم یک اولویت است که همه مسؤولان و مدیران آن را دنبال می‌کنند لذا میز خدمت به‌عنوان یک نماد تکریم مؤدیان، آماده دریافت صدای مردم بوده و یک اقدام ارزشی و انقلابی است که زمینه‌های ارتباط هر چه بیشتر با مردم را فراهم ‌می آورد.
حسینی با قدردانی از عملکرد و اقدامات شایسته تیم دولت در استقرار میز خدمت و اجرای مطلوب آن، با اشاره به گسترش بیش‌ازپیش میز خدمت در شهرداری گفت: ایجاد تعامل و هم‌افزایی میان مسؤولان و مردم از اهداف این رویکرد است که گسترش آن، نقش بسزایی در افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان و رفع کاستی‌ها خواهد داشت.
وی افزایش رضایت‌مندی مردم را از اهداف استقرار میز خدمت دانست و تصریح کرد: کیفیت‌بخشی به خدمات قابل‌ارائه و افزایش سرعت در انجام کار از اموری است که لزوماً باید در خصوص میز خدمت مورد تأکید و توجه قرار گیرد.
شهردار همدان در خصوص برنامه‌های این شهرداری گفت: مجموعه مدیریت‌شهری به عنوان نخستین و مهمترین نهاد خدمت‌گزار به شهروندان، وظایف متعددی را در حوزه‌های مختلف از جمله شهرسازی، خدمات‌شهری، فنی عمرانی، حمل‌ونقل، ترافیک و فرهنگی اجتماعی بر عهده دارد و میز خدمت شهرداری با حضور معاون برنامه‌ریزی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مدیران کل اقتصادی و برنامه‌ریزی، روستایی، اجتماعی استانداری و سایر معاونت‌ها و مدیران استانی مرتبط با شهرداری در کانون فرهنگی مهدیه همدان جهت پاسخ گویی به مردم استان قرار گرفت.
سید مسعود حسینی در ادامه گفت: طی دو روز برگزاری میز خدمت شهرداری بالغ بر یک هزار مراجعه کننده داشت که توسط همکاران فرم درخواستی ثبت شده و در حال ارجاع و پیگیری است.
وی با اشاره به بازدید به عمل آمده با نماینده تام الاختیار وزیر کشور از پروژه‌های سایت پسماند، توقفگاه اتوبوس رانی و فرهنگ سرای کسب و کار در منطقه خضر گفت: اعتبارات این سفر فرصت بسیارخوبی است برای تسریع در روند توسعه و آبادانی که می‌تواند بسترهای رفاه و آسایش شهروندان را فراهم نماید.
وی در ادامه افزود: به منظور بررسی اولویت‌های توسعه و رفع مشکلات مردم شهرداری همدان با در اختیار گذاشتن فرهنگسرای عین القضات به کمیته امداد امام(ره)و تالار قرآن به راه و شهر سازی در آماده سازی میز خدمت برای پاسخ گویی به شهروندان اقدام کرد.
محمودی: شهرداری‌ها در صف مقدم خدمت به مردم هستند و قطعا خدمت بی منت به مردم باید سرلوحه خدمت صادقانه مدیران و کارکنان شهرداری باشد
مدیر توسعه و بهره وری و سرمایه انسانی شهرداری همدان نیز ضمن بیان این نکته که این برنامه با هدف رسیدگی به مطالبات مردم شکل گرفته است افزود: این میز خدمت با پانزده میز خدمت کاری در حوزه‌های مختلف و پانزده میز کار با پانزده کاربر فعال از همکاران حوزه‌های بازرسی و سامانه 137 و سایر حوزه‌های شهرداری و حضور بیش از صد نفر عوامل اجرایی متشکل ازچهار معاونت و پانزده سازمان و واحد‌های تابعه در حوز مدیریت شهری در خدمت مردم همدان بوده که عنوان یکی از بزرگ‌ترین میز خدمت‌های استان را به خود اختصاص داده است.
ارسلان محمودی از حضور نماینده تام الاختیار وزیر کشور در میز خدمت همدان خبر داد و گفت: در ادامه بازدید از میز خدمت و ارتباط چهره به چهره با شهروندان با حضور معاونت‌ها و مدیران واعضای شورای اسلامی شهر و نماینده مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های عمرانی شهر نیز بازدید به عمل آورد.
مدیر توسعه و بهره وری و سرمایه انسانی شهرداری همدان در خصوص پاسخ گویی به شهروندان اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلات و مسائل شهری شهروندان را باید ازنزدیک بررسی کرد تا بتوان تدابیر گوناگونی را برای رفع مشکلات در نظر گرفت و با راهکارهای عملیاتی و اجرایی، خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه دهیم لذا مشکلات مطرح شده مردم به حوزه‌های مربوطه در میز خدمت با دستور شهردار همدان و نمایندگان تام الاختیار ایشان به مدیران مناطق و سازمان‌ها وحوزه‌های تابعه ارجاع شد و در دست بررسی قرار خواهد گرفت.
محمودی بابیان این‌که اجرای میز خدمت یک گام مؤثر در جهت اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: دیدارهای چهره به چهره مسؤولان با مردم از دیگر مزایای میز خدمت است و این کار موجب تسریع در خدمت به مردم و دسترسی سریع و آسان مردم به مدیران در جهت پیگیری مسائل و مشکلات آنان می‌باشد و مسؤولان نیز از نزدیک دغدغه‌های مردم را لمس می‌کنند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید